gabygoescanada.reismee.nl

Lange reis

He Hallo Allemaal

Hoogste tijd voor weer een verhaal op mijn blog want het is alweer veel te lang geleden. Zoals vele van jullie wel weten had ik een reis naar Nederland gepland dit jaar, mijn zus viert haar 25 jarige bruiloft en het was voor mij alweer twee jaar geleden sinds ik in Nederland was geweest dus een goede reden om weer eens naar Nederland te komen. Ik had mijn reis geboekt ergens vorig jaar maar zag later een cursus op internet die in NL gegeven werd waar ik wel in geïnteresseerd was. Het was alleen in de week voor ik aan zou komen. Dus ik geïnformeerd of er nog andere data zouden komen die mij beter uit zouden komen maar dat was niet het geval. Dus had ik besloten mijn ticket om te boeken en eerder naar NL te komen. Ik had een paar mensen verteld wat ik van plan was maar mijn moeder, broer en zussen wisten van niets, ik was van plan ze te verrassen. Ik had enorm veel voorpret maar twijfelde ook een beetje want het werd mij al gauw duidelijk dat bijna iedereen een vrije dag had opgenomen om mij van Schiphol op te halen en enorm naar dit uitje uit keek. Maar met wat kleine leugentjes naar mijn familie heb ik het toch geheim gehouden. Het zou de perfecte verassing zijn. Mijn moeder was de woensdag voor vertrek jarig en zou het die zaterdag daarna vieren wat voor mij goed uitkwam want dat was de dag dat ik zou aankomen in Amsterdam en op die manier zou ik iedereen in een keer kunnen verassen op de verjaardag.

Op de dag van mijn vertrek brengt George me naar het vliegveld en daar aangekomen, we zijn ruim op tijd zien we dat mijn vlucht een uur vertraging heeft, dat kwam doordat het vliegtuig laat was aangekomen en het zou geen verdere vertraging oplopen. Dus wij vermaken ons een tijdje op het vliegveld en ik ga uiteindelijk door de douane om naar de gate te gaan. Eenmaal daar aangekomen zie ik echter dat we nog meer vertraging hebben opgelopen en ik vraag of ik mijn aansluiting nog wel zal halen. Nou dat was geen probleem ik had nog ruim een uur om over te stappen dus ik hoefde me geen zorgen te maken werd mij verteld. Daarna werd de vlucht nog een stukje verschoven maar ik had nog steeds voldoende tijd. Doordat ik een week eerder naar NL ging moets ik eerst Van Halifax naar Toronto en toen van daar uit naar Reykjavik en Amsterdam, in plaats van Halifax naar Reykjavik en Amsterdam. Mijn vlucht naar Toronto had vertraging opgelopen omdat het daar slecht weer was maar eenmaal boven Toronto waar we niet direct konden landen bleek ook nog eens dat het vliegveld ook technische problemen had waardoor er veel vluchten waren geannuleerd of vertraging hadden opgelopen. Met een beetje geluk was had mijn volgende vlucht ook vertraging opgelopen en kon ik nog overstappen, helaas toen ik eenmaal mijn bagage had bleek dat ik mijn vlucht gemist had. En die avond was er geen andere vlucht meer naar Amsterdam. Doordat er vele mensen gestrand waren door gemiste aansluitingen waren de hotels dichtbij het vliegveld volgeboekt en heb ik de nacht op het vliegveld doorgebracht waar ik via internet proberende een andere vlucht te boeken. Uiteindelijk rond 3 uur nachts geef ik het op en probeer wat te slapen op een rij stoelen, dat valt niet mee zeker niet als er elk half uur omgeroepen word dat je de bagage niet onbeheerd moet achterlaten omdat dan het vliegveld personeel dan genoodzaakt is het in beslag te nemen vanwege veiligheids omstandigheden.

Afijn de volgende morgen informeer ik bij verschillende balies voor een vlucht en kijk nog op internet, de tijd begint te dringen, mijn moeder had bestolen haar verjaardag op zondag te vieren dus ik heb nog een kans ze allemaal te verrassen. Mijn cursus begint op maandag en is aan de andere kant an NL en ik kon bij mijn nicht overnachten om de reistijd te verkorten. Maar dan moest ik wel een vlucht zien te vinden die mij op tijd in Nederland zou brengen. Ik zag mijn hele verrassing al in duigen vallen want als het een beetje tegen zou zitten zou ik meteen door moeten reizen naar mijn nicht om de cursus niet te missen en dan zou mijn familie niet weten dat ik al in Nederland was. Ik had uiteindelijk geluk mijn nieuwe vlucht bracht mij zondagochtend in Amsterdam met nog voldoende tijd om naar mijn moeder te gaan waar iedereen op de koffie zat. Ik had een vriendin gebeld en gevraagd of zij mij wilde ophalen en naar mijn moeder wilde brengen en dat was geen probleem.

Eenmaal bij de flat aangekomen belt mijn vriendin aan met een smoesje dat ze op de koffie komt en niets vermoedend doet mijn moeder de beneden deur open, zij gaan via de lift naar boven en ik neem de trap. Ik hoor dat ze binnen gelaten worden en de deur gaat weer dicht. Ik haal mijn spullen uit de lift en dan is het mijn buurt om aan te bellen. Het duurt even maar dan doet mijn broer de deur open en staat mij aan te staren en zegt uiteindelijk ‘ ja, maar jij bent een week te vroeg...' Na een dikke knuffel hoor ik mijn zus ongelovig zeggen dat is Gabrielle de rest zit haat wat ongelovig aan te kijken, als het dan uiteindelijk tot iedereen door dringt wat er aan de hand is staat iedereen in de gang om me te verwelkomen. Een zeer geslaagde verrassing kan ik wel zeggen. Later die middag neem ik een heerlijk verfrissende douch na twee dagen reizen en maak ik me klaar om weer op de bus en trein te stappen naar mijn nicht te gaan vanwege de cursus. Daar aangekomen zitten we nog even bij te kletsen en voor we het weten is het al middernacht en tijd om naar bed te gaan.

De cursus heet starten met Chocola en geeft uitleg over de herkomst van chocolade en hoe je onder andere bonbons, de vulling en decoraties van chocola maakt en waar je al zo op moet letten. We zijn met en klein groepje van 7 mensen met allemaal een ander achtergrond.De ene heft een klein catering bedrijfje de ander een ijssalon weer een ander maakt taarten op bestelling en wat mensen van het bedrijf zelf die op deze manier meer van het product leren wat ze moeten verkopen. In de ochtend hebben we theorie en in de middag beginnen we te werken met chocola, het is veel informatie maar wel erg leuk. Die avond begint de vermoeidheid dan toch wel een beetje toe te slaan. De volgende dag hebben we een andere trainer en na een klein stukje theorie gaan we al gauw aan de slag met de chocola waar we die dag daarvoor gestopt waren. Aan het eind van de dag krijgen we tot mijn verbazing een erg mooi boek waarin van alles en nog wat staat over chocola en vele recepten om uit te proberen. En kunnen we alles wat we gemaakt hebben mee naar huis nemen wat naar mijn schatting bijna 3 kg aan chocola is.... He wat rottig.

Ondertussen ben ik alweer een week in Nederland en heb ik al aardig wat afgereisd naar vrienden en familie. Ik moet zeggen dat ik een vrij strakke planning heb om iedereen te zien en ik wild an ook niemand te kort doen maar het lijkt dat 5 weken niet lang genoeg zal zijn. Het rare is wel dat het lijkt of ik nooit ben weggeweest en je stapt zo weer in het Nederlandse ritme en gewoontes. En ondanks dat ik nog maar kort in Nederland ben heb ik denk ik er al zo'n 800 km op zitten en daar komt nog veel meer bij....

Tot zover mijn verhaal vanuit Nederland, groetjes en tot hores, Gabrielle

Reacties

Reacties

Nicolette

Hoi! Ooo wat een verhaal!! Haha. Ik kijk naar je uit. http://www.earth-matters.nl/26/4826/spiritualiteit/wisdom-gathering-16-20-juni-2012-dalfsen-internationale-ontmoeting-met-wijsheidsdragers-van-over-de-hele-wereld.html
Als je het leuk vind kunnen we hier zaterdag heen. Kijk maar. Ik vind alles best. We kunnen ook lekker Zwolle zelf ingaan. Lekker koffie drinken.
Xx

tante Joke en oom Bas

Welkom in Nederland en een fijne tijd toegewenst

jjbongers@kpnmail.nl

Hallo reiziger,
Zo zie je maar, om de familie te verrassen moet je er veel voor doen, we vliegen makkelijk naar de maan en naar mars, maar een bezoek aan de familie en een ieder verbaasd laten staan blijft moeilijk met dit soort vlieg reizen.
Het heeft wat gekost, maar wij hebben begrepen dat je moeder geen mooier kado kon krijgen, de dochter toch even terug in de familieband.
Welkom in het natte NL, je bent er al even, maar toch.
Veel plezier en de groeten van ons, blijf gezond en geniet van het kleine NL.
Gonnie en Jan.

berend en Stien

Hallo gaby
een hele tijd niks van je gehoord .hoe gaat het met je
het is alweer een tijd geleden dat je in nederland was
bij ons gaat het goed . onze schoondochter is nu eindelijk uit het ziekenhuis en het gaat aardig goed we zijn met z"nallen heel dankbaar dat ze nog bij ons is zij kunnen het zelf ook nog niet echt geloven , dat het goed is
lieve gaby , laat gauw weer eens wat horen dat vinden we altijd leuk hartelijke groeten van Berend en Stien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!