gabygoescanada.reismee.nl

Mijn Verjaardag

Hallo Allemaal

Het is weer veel te lang geleden sinds de laatste keer dat ik geschreven heb ik weet het. Maar hier dan toch weer een kleine update van mijn leven in Canada. Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de berichtjes, kaartjes en felicitaties voor mijn verjaardag. Dit jaar was een kroonjaar kan je wel zeggen en de mensen die mij wat langer kennen dan vandaag weten dat ik niet zo'n fan ben van het vieren van mijn eigen verjaardag. Meestal laat ik het voor wat het is, en velen vroegen zich ook af of ik het dit jaar dan wel zou vieren. Omdat ik op een maandag jarig was had ik het volgende bedacht. Op maandag avond gaan we meestal naar Paddy's Pub waar een open mic gehouden word, nu had ik een aantal mensen verteld dat toen ik bij de Marine werkte ik in een bandje gezongen had. Met als gevolg dat onder andere George erop aan drong om toch ook eens wat te zingen. Ze zeggen toch dat het leven pas begint bij 40 en dat je dan aan je tweede jeugd begint... Dus ik dacht dit is een goede gelegenheid om weer eens de microfoon te pakken en wat te zingen.

Die bewuste avond zouden de Hupman Brothers de avond openen en Bryan één van de Hupman Brothers wilde mij wel helpen... twee weken voor de bewuste avond hadden we wat geoefend met een nummer van Ilse de Lange en dat ging redelijk goed, het plan was om nog een paar nummers in te studeren maar dat kwam er maar niet van. Dus tegen de tijd dat het 5 maart werd begon ik toch aardig zenuwachtig te worden. Als we die avond bij de pub komen hoor ik dat er geen plek is de avond is volgeboekt... aan de ene kant ben ik opgelucht maar aan de andere kant is het toch wel jammer want ik had natuurlijk iedereen met mijn grote mond verteld dat ik zou gaan zingen ..... Het grappige is dat er erg veel jarige zijn die avond, van een van de bandjes is de drummer jarig en een ander bandje daar is de toetsenist jarig. Afijn, de band die de avond opent sluit ook de avond af en terwijl de Hupman Brothers weer klaar zijn om op te treden kan ik alsnog een nummertje zingen. Ik ben inmiddels behoorlijk zenuwachtig en George staat klaar alles op te nemen met video. De reacties zijn positief maar ikzelf perfectionist als ik ben, vind het niet echt bijzonder. En ik had jullie graag de opname willen laten horen maar op een of andere manier kan ik het documentje niet op mijn computer openen... en dat is echt geen excuus omdat ik het zelf niet goed genoeg vond maar ik heb niet het juiste programma op mijn computer. Ondanks dat ik mijn optreden niet zo fantastisch vond hebben we een erg gezellige avond. En we ik heb het toch maar even gedaan en dat kan niet iedereen zeggen... of ik het nog een keer zal doen dat valt nog te bezien. Nadat het feest in Paddy's Pub is afgelopen gaat het feest verder bij George thuis, ik had twee taarten gebakken een mokka en aardbeien en iedereen geniet van een stukje taart. Rond een uur of twee houd ik het toch wel voor gezien en kruip ik in bed met een goed gevoel, ik heb een gezellige verjaardag gehad....en weer een keertje gezongen.

Nu weet ik dat een aantal mensen zich afvragen wie is die George.... Nou dat zal ik vertellen. George heb ik leren kennen bij Tempest het restaurant waar ik eerst gewerkt had. Ondanks dat ik daar niet meer werk heb we nog steeds contact met een aantal collega's. En nu wil het zo zijn dat ik zelfs ga samenwonen met twee van hen George en Heather. Een vriend van George heeft een vrijstaand huis wat hij verhuurd maar wat leeg stond. Voor George was het wel duidelijk hij wilde er graag wonen maar om de huur te kunnen betalen waren er wat huisgenoten nodig, Heather was op dat moment ook naar woonruimte en nadat ze het huis gezien had was ze verkocht. Ikzelf was niet echt op zoek naar andere woonruimte maar toen ik het huis zag had ik ook zo iets van nou ik zou hier best kunnen vertoeven. Maar ik was er niet zo zeker van maar Heather en George wilde me graag als een huisgenootje hebben en heb ik uiteindelijk mijn huur opgezegd en verhuis ik aan het eind van deze maand naar the Ridge house. Het wordt geen grote verhuizing want het huis is nog geen 10 minuten lopen bij mij vandaan, het staat op een heuvel en heeft aan de ene kant uitzicht op Gespereau Valley en aan de andere kant kan je de Minas Basin zien. Het is een redelijk groot huis met boven en benden twee slaapkamers en een badkamer, grote woonkamer en een ruime keuken n daarbij komt een grote lap grond genoeg om inde zomer het zwembad op te zetten en een moestuin aan te leggen.... Laat de zomer maar komen. Ik krijg een slaapkamer boven aan de voorkant van het huis wat overigens ook een grote veranda heeft. Maar ik zal gauw wat foto's maken zodat jullie kunnen zien wat mijn nieuwe stekkie word.

Met het werk gaat alles goed het einde van het schooljaar komt in zicht, de laatste lessen zijn 9 april en de laatste maaltijd voor de studenten is 26 april. Ik zal blijven werken tot en met de maand mei vanwege allerlei catering evenementen en dan houd het voor mij op... dat wil zeggen ik krijg mijn ontslag om daarna eind augustus weer terug te komen. De meeste personeelsleden worden elke zomer ontslagen en komen met het nieuwe schooljaar weer terug in die tussentijd kan met een ww uitkering krijgen omdat het als een seizoensbaan gezien word. Het komt voor mij goed uit want ik heb een ticket geboekt in juni voor een paar weken Nederland. Mijn oudste zus is dit jaar 25 jaar getrouwd wat ze graag met familie en vrienden willen vieren dus een goede reden om naar Nederland te komen. Waar ik nu langzamerhand toch wel uit begin te kijken het zal erg leuk zijn om iedereen weer eens te zien.

Tot zover mijn kleine update, groetjes en tot de volgende keer, Gabriëlle

Reacties

Reacties

Nicolette

Hoi!
Mooi allemaal weer. En... ik kijk naar je uit!!
Liefs, Nicolette xxxx Dikke knuff

jjbongers@kpnmail.nl

Beste reiziger
Of moeten wij in het vervolg maar zeggen, hallo Canadees.
Het is in ieder geval weer een spannend verhaal, met voor ons een rare gewaarwording als het gaat om werk.
Ontslag krijgen met de optie, na de zomervakantie weer solliciteren.
De werkgever krijgt de kans dat werknemers die niet goed zijn of haar werk hebben gedaan, niet meer terug komen, toch een raar idee.
Wat leuk om te lezen dat je je zang kwaliteiten in Canada hebt kunnen laten horen, graag de CD opsturen, ha,ha,ha,ha.
En ja hoor, opnieuw een nieuw stekkie gevonden, je blijft zo wel fit in het verkassen van het ene naar het andere adres, verhuisbedrijf Gaby, klinkt wel aardig.
Dat je NL niet vergeet blijkt maar weer, een paar weken ons kleine Landje bezoeken, zal even wennen zijn nu je uit een groot Land komt.
Voor de rest gaat het hier zijn gangetje, met de kleinkids gaat het prima, wij genieten ervan.
Groeten van Gonnie en Jan.

Karin!!!

He Gapje!!!
Scccchhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmm me heeelllllllll diep.
Heb je nr. niet! Hoe laat kan ik het makkelijkste bellen.
Bel je heel snel!!!!!!!!!
Hele dikke kus van mij.
Karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!