gabygoescanada.reismee.nl

Reisgezelschap

Hallo Allemaal

Vanuit Banff weer een kleine update van mijn reis. Vorige week vrijdag ben ik samen met Ben een Duitse jongen die ik bij Pat en Anita heb leren kennen naar Jasper gereden. Ben is van plan om vanaf Jasper naar Banff te lopen en onderweg te kamperen in zijn tentje. Een hele onderneming want via de weg is dit al 290 kilometer laat staan als je gaat wandelen via wandelroutes. Hij hoopt in Jasper iemand tegen te komen die met hem mee wil of in ieder geval gedeeltelijk want op die manier alleen rondwandelen in de rockieswordt sterk afgeraden.Maar eerst gaan we naar Jasper en onderweg koop ik een tentje zodat ik ook kan kamperen voor de afwisseling.We maken verschillende stops zoals op het hoogste punt van de Yellowhead highway met uitzicht op de rockies wat toch altijd weer indrukwekkend is. Even buiten Jasper vinden we een camping waar we onze tentjes opzetten en de omgeving een beetje verkennen. De volgende dag gaan we wandelen rond Maligne canyon en als ik de parkeerplaats op rijdherinner ik me dat ik deze wandeling eerder heb gedaan toen ik de eerste keer naar Canada kwam. Het is een mooie wandeling en onderweg komen we Dave tegen uit Ontario we maken een praatje en hij verteld over verschillende wandeling in de omgeving. We spreken de volgende dag in Jasper want Ben wil graag de bearspray overnemen. We besluiten de wandeling om de canyon wat uit te bereiden met eenrondje (5 km)om Lake Edith alleen kunnen we op één of andere manier de route van de kaart niet vinden. Maar het meer is gauw gevonden en het ziet er prachtig uit helder blauw/groen water met een heerlijk zonnetje en kleine strandjes. Al met al is het een pittige wandeling vanwege de warmte en de hoogte verschillen en we zijn blij als we weer bij de auto zijn en besluiten dat we wel een lekkere ijsco verdiend hebben.

De volgende dag lopen we wat rond in Jasper, ik open een bankrekening want daar was ik nog niet aan toe gekomen en ik ga op zoek naar een paar nieuwe wandelschoenen wat geen overbodige luxe is als er meer ventilatiegaten onstaan maar helaas ik kan niets vinden. Na een halve dag wat rondwandelen besluiten we om naar de Miettehotspring te gaan. Dit blijkt de warmste warmwaterbron in de rockies te zijn het water komt met ongeveer 55 graden uit de bergen en wordt teruggekoeld naar 40 graden. Er zijn 4 verschillende baden, 2 grote één van ongeveer 40 graden, één van 38 graden en twee dompelbaden rond 20 en 12 graden en dat is behoorlijk koud kan ik je wel vertellen vooral als je uit het warme bad komt..... maar wel erg lekker en het uitzicht (het zijn openluchtbaden)op de bergen is prachtig.

Onze reis gaat verder naar Lake Louise, Ben heeft besloten om met mij mee te reizen naar Banff, hij heeft inmiddels zijn plannen om te gaan wandelen uitgesteld. Hij heeft een werkvisa voor 1 jaar en wil een andere keer terug komen om door de rockies te wandelen met zijn zus of een vriend zodat hij zich wat beter kan voorbereiden. Daarbij komt dat op veel plaatsen hoog in de bergen nog sneeuw ligt en het nog erg koud kan zijn. Afijn in Lake louise maken we een wandeling naar de plain of six glaciers teahouse met een hoogte verschil van 370 meter, een behoorlijke klim. Op een gegeven moment na een een stevige klim komen we een bordje tegen waarop staat dat het nog 600 meter naar het teahouse is, we vragen ons af hoe meten ze dat recht omhoog of het daadwerkelijke pad. Afijn eenmaal boven zijn we toe aan een pauze en nemen boven op het balkon van het teahouse plaats (binnen is niet al te veel ruimte) en buiten zitten we in ieder geval droog het is namelijk zachtjes gaan sneeuwen. Terwijl we daar zitten komen er verschillende mensen aanlopen voor een korte pauze. Twee mannen beginnen een praatje en het zijn duidelijk Amerikanen en hebben een duidlijk zuidelijk acsent en omdat de ruimte erg klein is zijn we genoodzaakt mee te luisteren waarop een fransman de opmerking maakt 'het lijkt wel of we naar een amerikaanse film zitten te luisten' en inderdaad het is net een stel cowboys en we gaan er gauw vandoor voordat we in lachen uitbarsten.

Na Lake louise gaat de reis verder naar Banff waar we wederom een camping zoeken en verschillende wandelingen maken waarvan de Sulphur Mountain wat een stevige klim is maar het uitzicht is prachtig. Als we in Banff zijn wordt Canada Day gevierd een nationale feestdag wat een beetje weg heeft van onze koninginnendag. In de ochtend wordt er gratis ontbijt geserveerd in het park, muffins, pancakes en worstjes met koffie, thee of fris. In de middag zijn er wat optredens en zijn er verschillende spelletjes voor kinderen. Rond 5 uur is er een optocht door de binnenstad en iedereen zit langs de kant van de weg omde paradetoe te juigen.in de avond zijn er optreden van verschillende bands waar tot mijn verbazing maar weinig mensen op af komen. De avond wordt afgesloten met een spectaculair vuurwerk wat zeker de moeite waard van het wachten waard was ondanks dat het savonds behoorlijk koud wordt.

Afijn voor mij wordt het tijd om weer verder te reizen en Ben besluit nog een paar dagen in Banff te blijven zijn reis gaat daarna richting BC. Mijn volgende stop zal Canmore en Kananskis zijn waar ik waarschijnlijk een paar dagen zal blijevn en dan ga i weer op zoek naar een nieuw gastgezin.

Tot zover mijn verslag, groetjes allemaal en tot hores, Gabriëlle

Reacties

Reacties

oom Bas en tante Joke

weer een leuk reisverslag; succes met het vinden van goede schoenen.

Karin

He Gapje!

Je bent aardig op weg. Hoeveel km. heb je inmiddels gereden? Ik denk dat het af en toe leuk is, zo met mensen op te trekken. Hier vielen de laatste dagen de mussen van het dak. Zo warm. Nu een lekker regenbuitje daar heb ik naar uit gekeken, maar ben het al weer zat laat die zon maar weer komen. Nog vier weken en dan hebben wij lekker vakantie heerlijk kan bijna niet meer wachten. Daan gaat over naar groep 4 wat gaat het toch hard. En hoe gaat het met je kies? De antibiotica heeft geholpen. Geniet er weer lekker van. En succes met zoeken van een volgend gast gezin.

Dikke kus uit Dronten,

Karin.

Marijan Leenhouts

Lieve Gabrielle,
Het is erg leuk om je verhalen te lezen en je maakt hele mooie foto's.
Fijn dat het goed met je gaat.
groetjes en liefs van Gijs en Marijan en Leendert

je broer

hallo zus wat een mooi verslag van je reis. je boft toch maar om in zo een geweldig land rond te kunnen reizen. ik wordt er haast jaloers van.als ik alleen was wist ik het wel.dan lijkt het mij wel leuk om bij die boom kweker te werken. en het lijkt daar allemaal lekker ontspannen te gaan hier is het snel en vlug want het moet klaar. als je jou verhaal leest is het lekker rustig. je hebt trouwens weer hele mooie foto's gemaakt
groetjes van hylke die is nu op kamp en van colin, jacco sandra en je broer

astrid

Wat een geweldige dingen maak je mee.
Het is nu al een ervaring om nooit te vergeten.
Groetjes!

Nico

Wat gezellig dat je elke keer mensen tegen komt en zo vrij blijvend. Heerlijk!!
Heb je mijn msn berichtje nog gelezen?
Dikke kus!

Nicolette

Sorry Boven aan staat Nico maar ik bedoel Nicolette:-).

Cornelie

Hey Gabrielle!!

leuke verhalen en foto's weer!! Fijn dat het allemaal zo goed bevalt en dat je op zulke adressen terechtkomt !!

Geniet!

Groetjes, Cornelie !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!