gabygoescanada.reismee.nl

Nieuw gastgezin is een boomkwekerij

He Hallo Allemaal

Mijn bezoek aan mijn vriendin zit er weer op, het was erg gezellig en ik heb geloof ik alle weertypen gehad. Het begon met mooi weer wat erg lekker is maar dan wordt je min of meer aangevallen door vele hongerige muggen, die mij dan op een of andere manier toch erg lekker vinden. Het enige wat dan helpt is een lange broek lange mouwen en muggenspray of binnen blijven. Afijn, de volgende dag was het minder warm en wat bewolkt en zijn we gezellig wezen shoppen, wat inhoud dat je met de auto van de ene parkeerplaats naar de andere rijd om dat wat winkels te bezoeken dus geen gezellige winkelstraat. Alternatief is een groot overdekt winkelcentrum. En ondanks dat het begint te regenen en eigenlijk wel fris is hebben we het prima naar de zin. De volgende dag regent het bijna de hele dag, mijn vriendin moet werken en dus hou ik me bezig met de computer. De volgende dag je gelooft het niet maar hebben we morgens een beste sneeuwbui gelukkig blijft het niet liggen en klaart het in de middag aardig op. We gaan met de jongens (7 en 3,5 jaar) naar Big Valley een klein dorpje waar een stoomtrein als toeristische trekpleister aankomt en waar nog wat ouderwetse winkeltjes zijn.Hier staat ook het kerkje waar mijn vriendin getrouwd is en we gaan er even kijken wat wel grappig is om weer te zien. De volgende dag gaan we naar de verjaardag van haar neefje die 15 geworden is en voor de chocoholics onder ons haar zus heeft een schaal met death by chocalate gemaakt. Dat is een schaal vol met chocolade cake, chocoladefudge, chocolade saus opgeklopte room en stukjes chocolade.... Vreselijk lekker en als je er iets te veel van eet wat je natuurlijk gauw doet hoef je voor de rest van de dag geen eten meer maar wel heeeel erg lekker. De laatste dag rommelen we wat aan een beetje wasgoed weg draaien, een stukje wandelen door het dorp gezellig kletsen een bakje koffie doen en zo.

Dus na mijn bezoek aan mijn vriendin ga ik op weg naar mijn nieuwe gastgezin, een boomkwekerij een uur rijden ten westen van Edmonton. Voordat ik aankom bel ik even zoals afgesproken om er zeker van te zijn dat er iemand thuis is, en niet iedereen ergens in de boomgaard is. Aan het eind van een gravelroad kom ik bij een lang wit geschilderd hek waar een aantal paarden in een grote weide staan. Als ik de bocht om kom zie ik een erg groot huis staan met daarvoor een grote parkeerplaats waar verschillende vrachtwagens, gaafmachines, tracktors trucks en auto's Als ik aan kom rijden komt Pat naar buiten lopen en ik even verbaast want hier staat een man(59 jaar)die me doet denken aan de films van Buffalo Bill, lang geblondeerd haar compleet met grote cowboyhoed knalrode blouse zwarte broek en rode cowboy laarzen grote snor en sikje. Ik krijg een snelle rondleiding door het huis en een kamer waar ik mijn spullen achterlaat, Ik krijg een overal, T-shirt, pet en handschoenen die ik de volgende dag nodig heb en daarna gaan we naar buiten voor een rondleiding door de boomgaard. En een rondleiding door een zeer grote boomgaard doe je met de auto toch... oké dan moet je het volgende voostellen we stappen op een quad en ik zit achterop en daar scheuren we door de bochten dat ik me goed moet vasthouden om er niet af te glijden. In de boomgaard leer ik de twee andere helpers kennen die er momenteel zijn Ben een Duitser, Mark uit Letland en de vaste medewerker Kris en Anita afkomstig uit Duitsland.(vriendin van Pat)

Ik hoef die dag nog niet aan het werk maar zodra de vrachtwagen binnenkomt voor een nieuwe lading bomen om weg te brengen ga ik mee om te kijken hoe dat in zin werk gaat.De bomen staan verspreid in de boomgaard en werden met een machine opgepakt en op de trailer gelegd waar ze met grote banden worden vastgebonden, daarna gaat er een groot doek overheen wat vastgebonden word de lading voor vertrek naar Calgary. Na het avondeten proberen ze mij pokeren te leren en leer ik iedereen een beetje beter kennen. Het is gezellig maar ik ben best wel moe en dus blij als ik uiteindelijk in bed lig.

In de morgen beginnen we om 09.00, we pakken de spullen bij elkaar en gaan richting de boomgaard. Voor het uitgraven van de bomen wordt een graafmachine gebruikt aan de grijpers zitten 4 grote bladen in de vorm van een grote schep en schuiven 1 voor 1 de grond in waardoor de boom in een keer uit de grond wordt getild met kluit en al. Wij zetten grote manden van ijzerdraad klaar en doen daarin een grote jute puntzak en als de boom erin staat word de kluit van de boom netjes ingepakt met de jute en het ijzerdraad van de manden omgebogen zodat alles netjes op zijn plaats blijft. De grote van de manden en bomen varieert van klein 45 cm ongeveer tot groot van een meter ongeveer. Tot nu toe zijn we vooral bezig geweest grote en kleine bomen en manden te plaatsen. Sommige kleine boompjes moeten we in kleine manden plaatsen waarbij we zelf de grond nog bij moeten scheppen. Tussen de middag zorgen we zelf voor onze lunch wat ook voor het ontbijt geld en gaan daarna weer aan het werk. Als vrijwilliger werken we 6 uur per dag maar alles wat we meer werken word bijgehouden en krijgen een klein bedrag voor uitbetaald wat natuurlijk altijd mooi meegenomen is. Het avondeten wordt door Pat klaargemaakt en als hij geen zin heeft dan mag ik koken maar dat is nog niet veel voorgekomen.

Inmiddels heb al wel geleerd met de tractor te rijden en het gras te maaien op een van de groter grasmaaiers en heb ik mijn eerste paardrijles van Anita gehad. Wat erg leuk was, ik was al wel met Jackie op Danman Island wezen rijden maar dat was meer zitten op de rug van een paard dan daadwerkelijk rijden dus dit was anders maar wel heel leerzaam. En als het weer meezit gaan we zeker wat meer rijden, wat ik wel erg leuk vind.

Nou tot zover mijn verhaal, de groetjes uit Canada en tot schrijfs, Gabriëlle

Reacties

Reacties

je broer

hallo gaby wat een leuk verhaal wat zou pa dit leuk hebben gevonden als hij dit zou lezen. zijn dochter op een verre reis
en het leven van een landbouwer,boer op pikt.die weersveranderingen wat extreem en grappig. ik zou zeggen nog veel plezier op de boomkwekerij en succes met je paardrijles groetjes uit harderwijk

tante Joke en oom Bas

Je krijgt al ervaring in het schrijven van reisverslagen; ze worden steeds interessanter en leuker; doorgaan zo!
Ook de foto's van je paardrijles zijn goed geslaagd; moet je nu ook een echt cowboypak aanschaffen?

Groetjes uit Katwijk, waar het weer ook erg wisselvallig is.

Wesley

Hey Gabrielle,
Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar. Je beleeft veel! Erg gaaf.
Ik blijf je volgen..
x Wesley

Elske Koulman

Hey nicht
Leuk verhaal heb je weer!
Plaats je ook nog een foto van Pat ;-)
Groetjes,
Elske

jjbongers@kpnmail.nl

Hallo reiziger,
Wat leuk om al die verhalen te lezen over je indrukken en belevenissen ver over de grote plas.
Ik weet niet of je al die verhalen ook bewaard, het zou een poging waard zijn en op termijn een boekje uitgeven.
Een naam voor dat boekje heb ik in mijn hoofd, mijn Canada door mijn ogen, ervaring van een leuke meid die Canada ondekt, Canada mijn nieuw leven.
Het zijn zomaar een paar sugesties, maar schrijven kun je als de beste.
Wij zijn blij dat alles tot zover voorspoedig gaat, geniet daarvan en sla het op op je harde schijf (je hoofd en hersenen)
Maar nogmaals gezegd, pas goed op jezelf, je bent een leuke meid met ambieties en een zeer eigen wil.
Maak op termijn een weloverwogen keuze en het vakantie gevoel achter je.
Jou toekomst is van belang en als dat Canada is, is dat een gegeven, dus veel succes voor de toekomst.
Veel plzier bij je gastgezin en op naar de volgende uitdaging.
Groeten uit een zon overgote West-Friesland.
Gonnie en Jan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!