gabygoescanada.reismee.nl

Aangekomen in Alberta

He Hallo Allemaal

Hier weer een berichtje uit Canada. Na de lange rit van Vancouver naar Kelowna heb ik het een dagje rustig aan gedaan lekker ontspannen op een terrasjezitten, een stukje wandeld langs het water, en lekker eten.De volgende dag ben ik op weg gegaan naar Nelson, het eerste gedeelte kom ik veel wijngaarden tegen en daarna ga ik verder omhoog.Hier ligt hier en daar nog sneeuw en ben ik zo hoog in de bergen dat je af en toe door de wolken rijd. Het is een prachtig gebied met veel groen, grote brede rivieren en enorm grote meren. Nelson is een wat grotere plaats met wat meer toeristen en opvallend veel hippies maar het doet gezellig en knus aan. In het hostel kom ik een meisje uit Zweden tegen die net als ik rondreist en gebruik maakt van helpx en al bij verschillende gastgezinnen heeft gewerkt vooral in BC. Ze besluit samen met een Australische (op dezelfde kamer) door te reizen naar de Queen Charlotte Islands in het noorden van BC. Vanuit Nelson gaat de volgende rit naar Golden onderweg drink ik in Kaslo een bakje koffie in een klein knus bakkerijtje met zo veel verschillende lekkere koeken en cakejes met chocolade dat het moeilijk is een keuze te maken.

O, ja en als je door de bergen rijd is het wel handig als je goed bijhoud hoeveel benzine je nog hebt. Er wordt wel aangegeven over hoeveel km het volgend tankstation is maar als je daar dan aan komt en ze hebben niet meer wat ik wel een beetje vreemd vind. Hoe kan je het zover laten komen dat je geen benzine meer hebt??? Afijn, ik sta daar dus bij dit lege tankstation en de volgende is 80 km verderop en mijn tank is bijna leeg... de jongen daar probeert te helpen en vraagt of ik een mobiele telefoon heb ( ik zeg van niet want de batterij is leeg en ik had die nog niet kunnen opladen) Hij heeft namelijk wel een nummer van een garage in Golden die je kunt bellen als je zonder benzine komt en je dan opkunnen halen, tja daar heb je niet veel aan als je niet kan bellen toch... Afijn, ik rijd toch maar verder.... niet erg op mijn gemak kan ik wel zeggen maar het valt allemaal reuze mee en ik kom zonder problemen in Golden waar mijn volgende overnachting is in een klein hostel waar maar 1 andere gast is.

Inmiddels ben ik ongemerkt van de Pacific tijdzone overgegaan naar de Mountains tijdzone, één uur eerder dus en is het voor mij 8 uur later dan Nederland. De laatste rit gaat door de Rocky Mountains naar Alberta op weg naar vrienden in Stettler. De Rocky Mountains zijn veel ruiger dan de bergen die ik tot nu toe gezien heb en er ligt nog veel meer sneeuw en de meren zijn grotendeels nog bedekt met ijs en sneeuw. Via Banff National Park kom ik Alberta binnen wat een heel ander landschap heeft, het is heuvelachtig met veel boerderijen en ik kan kilometers ver kijken. Omdat de winter hier langer aanhoud dan in BC is het gras hier en daar nog wat kaal.Maar hier kan het weer zo plotseling overslaan dat je begin van de week nog sneeuw hebt en eind van de week 24 graden.

Afijn, inmiddels ben ik bij mijn vrienden aangekomen waar ik een paar dagen zal blijven voor ik naar een nieuw gastgezin ter hoogte van Edmonton ga.

Tot zover mijn kleine update uit Canada, groetjes en tot schrijfs, Gabriëlle

Reacties

Reacties

Karin!

He Gapje!

Doe ze de groeten uit Dronten!

Liefs Dennis, Karin en Daan.

astrid

Leuk en avontuurlijk wat je daar allemaal meemaakt!
Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
En wat is het ontzettend mooi daar.

Groetjes!

anita

Foto's en verhalen zien er geweldig uit zeg!
Geniet er maar lekker van hoor je hebt er lang genoeg over gedubt wel/niet gaan!
Hier gaat alles zijn gangetje en je bent zeker van harte welkom in ons tweede huisje op de tuin

liefs anita

Teun en Marian

Hallo Meisje,

Ik ga je maar niet vragen of je het naar je zin hebt. Want dat kan best wel een beetje stom overkomen als ik zo je verhalen lees. Ik heb je mail adres doorgegeven aan de mensen die je bij ons op dorp tegen kwam eerder dit jaar. Wij gaan begin volgende maand een paar weken op vakantie maar dat staat in schril contrast met wat je op dit moment allemaal ziet en tegen komt. Geniet er van dikke ( je weet wel ) en tot de volgende keer.

Teun

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!