gabygoescanada.reismee.nl

Tandarts ?!/<#

Hallo Allemaal

Hier weer een kleine update van mijn reis, ja ik heb Denman Island na 5 weken verlaten, snif snif.Ik had het erg naar mijn zin maar het is tijd om weer verder te gaan. In week voor mijn vetrekwerd ik smorgens wakker met kiespijn en moest ik op zoek naar een tantarts.Omdat ik die dag toch naar Coutney moest (dichtsbijzijnde stad op Vnacouber Island)hoopte ik bij een kliniekin de stad een afspraak te kunnen krijgen. Helaas... maandagochtend er zijn meer mensen met kiespijn dus werd mij een andere kliniek aangeraden die gelukkig de volgende dag plaats had. Dit bleek een vrij grote praktijk van 2 tandartsen en4 mondhygiënisten te zijn. Met 10 stoelen waar de tantart 4a 5 patiënten tegelijkbehandeld. En terwijl je wacht in de stoel en de assistent klaar is kan je achterover leunen en naar de televisie kijken die aan het plafond hangt vrij luxe ook nog.Afijn tijdens mij vlucht naar Vancouver had ik ook al kiespijn maar dat trok weg na eenaspirine en daarna heb ik eraf en toe nog wel last van gehad maar niet zo erg als nu.Uiteindelijk blijkt dat ik een bijholte ontsteking heb waar ik geen weet van had en dat de kies te hoog gevuld was waardoor de wortelbeschadigt is. Wat o.a. ook de pijn veroorzaakt samen met debijholte onsteking. En nu maar hopen dat door de antibiotica en bijstellen van de vulling de wortel weer hersteld anders staat mij nog een wortelkanaal behandeling te wachten waar ik niet zo veel zin in heb.Uiteindelijk krijg ik dus een recept mee voor de apotheek en een rekeing waar ik gelukkig voor verzekerd ben. De medicijnen kan ik ophalen bij de supermarkt, klinkt wat vreemd maar bijna alke grote supermarkt heeft een drogist afdeling met daarbij een apotheek waar de medicijnen klaar worden gemaakt. Dus je leverd je recept in,en met een beetje geluk zijn je medicijnen klaar als je de boodschappen hebt gedaan.

Een paar dagen voor mijn vetrek was ik nog een middag wezen kajakken met Liz,(Liz en John zijn vrienden van Jackie enDoug)savonds kwamen Jackie en Doug en hebben we gezellig met zijn allen gegeten. Liz en John gaan in de maand november naar Mexico en vonden het wel een goed idee dat ik dan op hun huis, 2 katten en 12 schapen zou passen. Ze hebben een huis aan het stand met uitzicht op Vancouver Island. Ik heb niets beloofd maar het is altijd handig om iets achter de hand te hebben. Waarop Doug zei dat de kerst er dan ook weer aan komt en ik dan maar weer bij hen moet komen voor het geval ik nog geen adres had.

Afijn ik heb afscheid genomen van Jackie, Doug en alle beesten en ben op weg gegaan naar Vancouver, hier moest ik nog wat papieren ophalen en heb ik een nacht in een hostel doorgebracht. Dit maal niet midden in het centrum maar aan de andere kant van de stad vlak bij het strand. Waar ik de volgende ochtend vroeg vetrokken ben naar mijn volgende stop. Ik ben namelijk op weg naar Stettler om vrienden te bezoeken en onderweg wil ik nog het een en ander van Britich Colombia bekijken en neem ik dus een wat toeristische route. Vanuit Vancouver reis ik via de Fraser Canyon naar Kelowna. Het is eigenlijk veel te mooi weer om in de auto te zitten maar met hier en daar wat stops is het goed te doen. Van Vancouver naar Kelowna is een kleine 500 km wat grotendeels door de de bergen gaat. Het begint met rustig glooiende bergen wat al gauw wat ruiger word, de route gaat grotendeels lang een rivier die ook steeds ruiger wordt en waar dan ook veel wild water rafting toers worden aangeboden. Daarna word de Canyon weider en vlakker en groener met geregeld wat boerderijen. Dan gaat de weg geleidelijk omhoog, zo hoog dat er nog sneeuw ligt, inmiddels is het namelijk zo,n 25 graden en lijkt de sneeuw wat misplaatst. Uiteindelijk kom in Kelwona aan wat aan een heeeeeeel groot meer ligt.

Het hostel is niet al te groot en de keuken valt bijna van ellende uit elkaar maar het is netjes en schoon en met rode deur, groene en blauwe muren en paarse kozijnen ziet het er gezellig uit. Vandaag heb ik een rustig dagje ik blijf hier nog een nacht en dan gaat de reis weer verder. Het lijkt een redelijk mooie dag te worden maar of het strand weer is valt nog te bezien.

Tot zover mijn update en ik zal gauw weer wat foto's plaatsen, by the way nog bedankt voor de extra foto ruimte Geertje. Groetjes vanuit Kelowna, Gabriëlle

Reacties

Reacties

Karin

He Gapje!

Jeh! Wat lastig die kies.
Je had er in het verleden ook al een keer last van gehad toch? Als er een ontsteking aan die kies zit komt hij vaak omhoog waardoor hij te dik lijkt. Hopen dat die AB kuur helpt. Ik hoop dat het je reis niet belemmert.

Groetjes Karin

Lisette

He gab,
Heb nog niet zoveel van me laten horen maar hou je wel in de gaten hoor! De verhalen zijn erg toereikend en de plaatjes zijn prachtig. Volgens mij heb jij het wel naar je zin daar. Ik zie op elke foto een grijns van oor tot oor. Nu maar hopen dat het met het kiesje ook goed komt.

Hier alles prima! Met Kees alles goed en heb een baan voor volgens jaar dus ik zit helemaal gebakken!
En ik ga van de zomer een maand naar Afrika echt gaaf dus ik zit nu ook in het voor jou ozo bekende spaar termijn haha.

Heel veel plezier en ik hou je in de gaten! Geniet ervan!
Liefs Liset

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!