gabygoescanada.reismee.nl

Leven op Denman

Goedemorgen Allemaal

Hier is het kwart voor 7 en ik kon niet meer slapen dus ik dacht laat ik weer eens een kleine update plaatsen. Ik ben nog steeds op Denman Island bij Doug en Jackie, erg lieve en vriendelijke mensen. Ik ben helemaal opgenomen in de familie, zo werden we zaterdag uitgenodigd bij vrienden om gezellig wat te drinken met allerlei hapje en zondag kwamen er vrienden bij ons op bezoek om te komen eten. Ik had namelijk een groot stuk zalm gekregen van een van de vrienden wat te groot was om met zijn drieën te eten. Maar dat hield wel in dat ik het zelf klaar mocht maken wat ik dan ook heb gedaan en iedereen was zeer te spreken over het dinner.

Afgelopen maandag zijn we op het strand oesters gaan zoeken, eigenlijk moet je daarvoor een vergunning hebben en heb je die niet mag je er maar 12 per gezin rapen, daar hebben we ons dus niet aan gehouden. Ik stond te kijken van het het formaat van sommige oesters erg groot dus. Met 2 emmertjes gevuld gingen we naar huis, daar heb ik met Doug alle oesters opengebroken en heeft Jackie ze klaargemaakt. Hier worden ze dus niet rauw gegeten maar of op de bbq gelegt of in de pan gebakken. Jackie heeft ze gepaneerd met knoflook in de pan gebakken en ik moet zeggen met een beetje ravigottesaus erbij echt veel lekkerder dan rauw.Maar dan moet ik ook eerlijk toegeven dat ik ze rauw nooit echt heel lekker heb gevonden. Afijn we hadden veel te veel dus hebben een van de vrienden gevraagd of hij ook zin in oesters had en hebben we gezellig met zijn vieren oesters gegeten. Als het zo door gaat moet ik nog aan de lijn en groei ik helemaal dicht met al dat lekkere eten(grapje) Er moet natuurlijk ook gewerkt worden, dus ben ik vooral in de ochtend en soms ook s middags aan het werk zoals grasmaaien, koelkast schoonmaken, stallen uitmesten, muren in huis schoonmaken, ramen lappen, koken wat Jackie liever aan mij overlaat omdat ze dat zelf niets aan vind. Met gevolg dat ze bijde vijnden dat hier maar moet blijven. En na al dat werk waarvan Doug en Jackie vinden dat het te veel is ( we houden het niet echt goed bij) had ik gisteren de hele dag vrij.

In de eerste instantie had ik bedacht om na mijn bezoek aan Danman Island een paar dagen naar Vancouver Island te gaan maar Doug en Jackie hadden aangeboden dat ik ook de auto wel mocht gebruiken omdat het hier niet zo heel veel te beleven valt. En de veerboot naar Vancouver Island is maar 15 minuten. Dus ben ik Gisteren aan het toeren geweest op Vancouver Island. Het is altijd weer even wennen aan het rijden in een automaat en in de bergen maar dat ging allemaal prima. Ik ben naar Cathedral Crove geweest een stuk bos waar nog oude Douglas sparren staan van meer dan 800 jaar oud, en enorm groot. daarna ben ik doorgereden naar een ander gedeelte waar ik een wandeling gepland had waarin ik een uitzicht zou hebben over deeilanden. Maar ik kon het beginpunt niet vinden dus heb ik een ander wandeling maakt wat ook erg mooi was, ik had een broodje en wat drinken meegenomen dus dit tijdens de wandeling heerlijk in de zon opgegeten. Het weer is hier nogal wisselvallig wat meestal zo is in deze tijdvan het jaar maar gister was het heerlijk. Dan zie je gelijk mensen in korte broekenen t-shirts lopen. Uiteindelijk ben ik nog naar port Albernie geweest en had gehoopt hier een leuk vissersdorpje aan te treffen maar helaas hethad weinig gezelligheid en veel industrie dus ben ik maar de toeristische route terug gegaan.

Maar het ziet ernaar uit dat het vandaag weer prachtig weer wordt dus ik ga maar wat klusjes doen en vanmiddag genieten van het mooie weer.

Groetjes vanaf Denman en ik zal gauw weer wat foto's plaatsen, Gabriëlle

Reacties

Reacties

Elsje

heeyz daar , zo te lezen gaat het prima met , lekker eten en genieten en tussendoor werken voor de kost!
fijn dat je het zo naar je zin hebt , we genieten van je verhalen en leuke foto's , wel veel hondjes hahaha
dikke knuffel van hier liefs je zus xx

Jacqueline

Hej Gaby,

Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Ben een beetje jaloers op je om de prachtige omgeving waarin je je bevindt, getuige de prachtige foto's. Geniet ervan meis en ik blijf je lezen.

Liefs en een dikke knuffel, Jacqueline

Jan en Gonnie Bongers

Wat leuk om te lezen dat het je goed voor de wind gaat en dat het verkennen van de omgeving jou een goed gevoel geeft.
Bij voor jou vreemde mensen in huis zijn is toch wel bijzonder, het is natuurlijk gastvrij, maar toch.
Zoveel nieuwe ervaring opdoen in een vreemd land waar misschien wel jou toekomst ligt.
Laat het goed op je inwerken en neem niet te snel een beslissing welke kant je op moet of gaat.
Het ondernemen zit schijnbaar in jou bloed, dus twee keer nadenken wat te doen is zeer belangrijk.
Hier gaat het redelijk zijn gangetje, het weer is goed en de kleinkinderen zijn vrolijk.
Meer hebben wij niet te wensen.
Jonge dame het gaat je goed en blijf goed op jezelf letten, tot schrijfs met de hartelijke groeten van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!