gabygoescanada.reismee.nl

Danman Island

He Hallo Allemaal

Hier weer een kleine update, zaterdag ben ik op weg gegaan naar Danman Island de tocht van Vancouver naar Vancouver Island duurde een dik anderhalf uur en hoewel het erg mooi weer was werd de wind toch wel wat te koud om de hele weg buiten te kunnen zitten. Eenmaal aangekomen op Nanaimo werd ik opgehaald door Jackie met een van haar cocker spaniel met de naam Repo. Doordat er allerei boodschappen achter in de truck lagen moest Repo bij mij op schoot. We gingen eerst een paard ophalen genaamd shylow (weet niet hoe je het schrijft maar klink zo) Het is haar eigen paardwat 4 jaar bij iemand anders heeft gewoond waar hij onder andere getraint werd. Helaas is hij daar wat verwaarloosd en is hij nu veel te mager, daarom neemt Jackie het paard weer mee naar huis. Als we op de veerboot naar Danman Island uitstappen heb ik de korte tijd een nieuwe vacht ontwikkeld bestaande uit zwarte en witte hondenharen. We ontmoeten wat vrienden van Jackie , die erg benieuwd zijn naar het nieuwe paard op Danman. In de mailtjes die we heen en weer hadden gestuurd was Jackie al erg enthousiast dat ik het leuk vond om te koken, dus toen ze onderweg naar haar huis wat voor werk ik deed in Nederland versteld ik haar dat ik dat bijna niet durfde te vertellen dat ik daar als kok gewerkt heb. Haar reactie was fantastisch `I have died and gone to heaven`, te vergelijken met ik heb het lot uit de loterij gewonnen. En iedereen die we daarna tegenkomen krijgt tehoren dat ikhaar nieuwe helpxer ben en dus haar ...slaafje.... en zelfs kan koken en dat ze met mij wil trouwenen ik niet meer weg mag gaan. Afijn super enthousiast.

Jackie en Doug zijn beide gepensioneerd en hebben een redelijk grote lap grond om het huis, en zijn erg vriendelijk, Momenteel zijn er 7 honden in en om het huis 4 kleintjes en 3 grotere, 1 van de kleinere is een logeetje. En nu zijn er dus 3 paarden, hoewel ze gedeeltelijk met elkaar zijn opgegroeid moeten ze nog wel aan elkaar wennen. De huidige hengst is niet zo blij met de nieuwkomer die moet vooral uit de buurt van zijn merrieblijven. Ik krijg boven een slaapkamer en kan gebruik maken van de badkamer die zij niet gebruiken omdat zij beneden slapen en daar een badkamer hebben. Ik krijg een rondleiding en de volgende dag kijken we wat voor klusjes er allemaal zijn. De dagelijkse dingen zijn o.a. de stallen uitmesten, de vloeren in huis vegen (vanwege de honden) en het eten koken wat we met elkaar afwisselen. Op een groot deel van het land staan bomen en zijn twee lappen grond afgezet de een voor de honden en het grootste deel voor de paarden. Tussen de bomen moet geregeld losliggende takken en paarden mest geruimd worden iets wat je elke dag wel kan doen maar nooit een eind aan komt. De takken worden eens in de tijd verbrand en de paardemest wordt op den duur gebruikt voor de tuin. Veder zijn er de klusjes waar Jackie niet aan toe komt een schoonmaak buurt van de keukenkastjes en koelkast, ramen lappen, schoonmaken van de leren bank, honden kammen, paarden borstelen ect ect genoeg om je niet te vervelen dus.

Zondag ochtend gaan we koffie drinken in een van de enigetwee cafe´s op het eiland waar we (paarden) vrienden ontmoeten en iedereen wordt bij gepraat over shylow en het feit dat ik kan koken. Maar s middags gaan we dan toch maar klusjes doen.

De volgende dag gaan we de buurt een beetje verkennen en met shylow aan de lijn is het of je een grote hond aan het uitlaten bent. Op de terugweg vind Jackie dat ik maar op zijn rug moet gaan zitten en dus rijd ik het laatste stuk terug op Shylow nou ja rijden ik zit op zijn rug en hij stapt rustig verder hier kan ik wel gewend aan raken.

Vandaag heb ik alle drie de paarden geborsteld, gekamd en de hoeven schoongemaakt. Ik sta er van te kijken hoe leuk dit eigenlijk is en dat ik me zo op mijn gemak voel bij deze grote dieren, het mag duidelijk zijn ik heb het hier prima naar mijn zin en dan is het nog mooi weer ook wat wil je nog meer.

Hello everybody! This is Jackie, who has stolen Gabrielle´s computer to tell you how wonderful she is! My husband and I want to marry her!!! Just kidding, but when she decides to move on, we will really, really miss her!

Het mag wel duidelijk zijn.... vooral Jackkie is erg blij met mijn komst zijn.

Groetjes allemaal in Nederland en tot het volgende schrijven, Gabriëlle

Reacties

Reacties

Louise

Hoi Gaby,
Fijn om te horen dat het goed gaat. Ik heb je mailtje weer niet ontvangen....je kunt ook via Ellen Mailen:
jebrus@xplornet.com
Groeten Wies.

ae.hoving@hetnet.nl

Hoi Gabrielle,

Wat goed om te horen dat je het zo leuk hebt!
Hoe kan het zo lopen he, en leuk, al die dieren om je heen en wat fijn dat die mensen zo blij met je zijn zeg.
Wat een leuke belevenissen!

Groetjes,
Astrid

Nicolette

Hahaha. Wat een leuk mens!!
O ja tussen 2 ()... Ik mis je nu al *sniff*. Morgen is het woensdag, dus... koffie tijd!!! Ik neem wel een luisterboek mee. Ik heb nu de eerste alinia gelezen. Ik ga weer verder lezen.
Jij veel plezier en een dikke smakkerd *smak*!

Cornelie

Hey Gabrielle!

Wat leuk om op deze manier je avonturen mee te beleven!! Geniet er lekker van daar en hou ons vooral op de hoogte :-)

Groetjes,

Cornelie

Elsje

Heeyz zusje , wat een verhaal en een belevenissen.
en heerlijk om zo bij andere mensen welkom te zijn , en dan al die dieren , en wie had bedacht dat je nog eens zou paard rijden, echt leuk om zo met je mee te leven en je verhalen te lezen,geniet van dit adres en we denken aan je liefs van hier , dikke knuffel

Annemarie

Hej Reizigster,

Dat klinkt goed zeg! Wil ik ook wel denk ik...
Heb je al Nanaimo bars gegeten trouwens? Nu je daar toch bent lijkt me dat een mooie gelegenheid (zit maar een heel klein beetje suiker en vet in).
Geniet er van.
Kram (zweedse knuffel) Annemarie

Vief

Hé hallo daar,
Wat leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je al een leuke plek hebt gevonden om te verblijven!!!
Laat ze maar heerlijk genieten van je kookkunsten.
Ook je foto's zien er geweldig uit. Door de foto's te bekijken en je verhalen te lezen lijkt het wel of we er een beetje bij zijn. Ik kijk nu al uit naar je volgende avonturen. Groetjes en een dikke knuffel vanuit Nibbixwoud.

Teun Marian

Hallo Meisje, wat een avontuur daar dat spreekt me wel aan. Vooral dat gedoe met de paarden. Hebben ze nog meer van dat soort mensen nodig. De borstelks voor de paarden heb ik zelf al en kan inmiddels met 30 jaar rij ervaring redelijk uit de voeten met een paard. Zoek maar snel een leuke stek dan komen we je opzoeken.

Groeten aan Jackie en Doug


XXX Teun

anita

Doet met goed te lezen dat je het heerlijk naar je zin hebt.
Nienke zal versteld staan als ik haar vertel dat je paarden verzorgd.
heerlijk mensen lijken Jackie en Doug, geniet ervan!

He lieverd "een goed begin is het halve werk"
Dit begin is in ieder geval goed.

Liefs en dike knuffel van ons uit Doezum

Marjo

Hoi Gaby,

wat een heerlijke verhalen!! Geniet ervan, meid!
Lees je ook je email adres?? Ik heb je een laatste update verstuurd.

Take care!

Veel liefs, Marjo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!