gabygoescanada.reismee.nl

volgende stop Danman Island

He Hallo Allemaal

Na een paar dagen bewolking en een dag regen is het hier dan ook mooi weer. Het is dan wel fris maar de zon schijnt volop en dat is wel lekker voor de verandering. De afgelopen dagen heb ik veel gewandeld maar ook de dingen geregeld die moesten en het andere kan wachten. Zoals jullie aan de foto's hebben kunnen zien ben ik naar het aquarium op Stanley Park geweest,eigenlijk heeft elke grote stad wel een aquarium maar het was een goede opvulling van een regenachtig dag. Nog bedankt voor de extra foto ruimte Bram ik zal proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen!! Compleet met Beluga wales (witte walvis) , dolfijnen en otters. Er werd ook een 4D film gedraait, nu denk misschien watdat nu weer. Nou3Dis de filmwaarin je diepte ziet en het lijkt of de dieren op je afkomen zwemmen en je de beelden kan vast pakken. Bij4D komt nog een extra dimensie namelijk dat jedan als een dolfijn het water in plonst jij ook daadwerkelijk nat word en als het hard waait je ook daadwerkelijk de wind om je oren voelt wat het nodige gegil van de dames achter mijals gevolg had,best grappig allemaal.

Zoals ik al wel verteld had wil ik tijdens mijn reis vrijwilligerswerk gaan doen in ruil voor kost en inwoning. Om de kosten te drukken en zo ook wat meer van het Canadese leven op te pakken en natuurlijk interessante mensen te leren kennen. Nu had ik me al wel op verschillende site ingeschreven (www.workaway.info en www.helpx.net)maar nog niet beschikbaar gesteld. Nu had ik wel wat rondgekeken en bedacht welke bedrijven... het zijn meestal bedrijven mij wel leuk leken. En om een beetje te schuilen voor de regen was ik in de stad bij de bibliotheek naar binnen gewandeld om daar gebruik te maken van het internet. In het uurtje gratis surfen had ik een verhaaltje over mijzelf in elkaar gezet en op een van de sites geplaatst met de bedoeling om later die avond hier en daar wat mailtjes heen te sturen met de vraag of ik bij die mensen terecht kon. Maar toen ik die avond mijn mailbox opende was daar al een reactie van iemand met de vraag of het mij leuk leek bij hun op bezoek te komen en laat het nu net een van de mensen te zijn waarvan ik dacht dat ziet er leuk uit. Ik kreeg een erg enthousiast mailtje van Jackie zij woont met Doug, 2 paarden en 6 honden op Danman Island een kleiner eiland naast Victoria Island. In ruil voor wat huishoudelijke klusjes, een beetje koken, tuinieren, klusjes in en rond de stal... o,ja en wat honden knuffelen( staat in hun omschrijving) logeer ik bij hen in huis en is er genoeg tijd over om de omgeving te verkennen hetzij lopend, fietsen of te paard??? We zullen zien morgen vetrek ik richting Victoria Island waar ik van de Veerboot wordt opgehaald. Een auto heb ik nog niet maar ik hoop dat Jackie en Doug mij misschien hierbij kunnen helpen zoveel verstand van auto's heb ik ook weer niet.

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in want de stad heb ik wel een beetje gezien. Ik weet nog niet hoe lang ik bij hen zal blijven misschien 1 of 2 weken daarna moet ik weer terug naar Vancouver om mijn Social Insurance card ( een soort sofinummer) moet ophalen. Dit nummer is de komende 100 jaar mijn persoonlijke nummer werd mij verteld, daarna zie ik welk verder waarschijnlijk Whistler maar dat moet ik nog even bekijken. Eerst maar naar Danman Island, ik weet niet hoe snel ik weer wat kan schrijven, even afwachten hier in het hostel heb ik namelijk onbeperkt toegang tot het internet.

Nou tot zover mijn verhaal en ik zou zeggen tot schrijfs, groetjes Gabriëlle

Reacties

Reacties

Marijan

Lieve Gabrielle,
Leuke foto's heb je gemaakt.
Fijn dat je al zo snel een leuke reactie kreeg, heel veel plezier.
Groetjes uit Katwijk Gijs , Marijan en Leen

jjbongers@kpnmail.nl

Hallo Canadese Holander,
Wat leuk om je gemaakte foto,s te bekijken.
Het leek wel een schoolreisje om dat te zien.
Dat je ook al een adres hebt gevonden om voorlopig onderdak te vinden is helemaal te gek.
Laat alles goed tot je inwerken en neemt dan een beslissing voor een volgende stap.
Dat is aan jou wel over te laten.
Groeten uit een toch wel zonnig maar winderig West-Friesland, Gonnie en Jabo.

je broer

hee leuk dat je zo snel een reactie heb gekregen. ik hoop dat het leuk is daar en dat je nu lekker kan genieten. van je verblijf in canada. ik weet wel een leuke auto voor je een mooie corvette. maar dat vind je waarschijnlijk niks ik hoop dat je wat leuks vind om mee rond te kachelen. in ieder geval veel plezier. groeten uit harderwijk

anita

hoi lieverd,

Dus je had wat paardrijlessen van André moeten hebben!
Lijkt leuk wat je schrijft en ik hoop dat het goed uitpakt.
Hier is het zonnig en Iris is vandaag 9 geworden en ligt ziek in ons bed.....balen maar het feest was gelukkig zondag al gevierd.
Bouw van de schuur....( lees Loods) ...gaat zeer voorspoedig, zal je snel een foto sturen.

Gaby vanaf de keukentafel ;) een hele dikke knuffel
liefs uit Doezum

berend en stien

halo lieve nicht
wat schrijf je een leuke verhalen. en fijn dat het goed gaat .je vroeg of we al bij Ben waren geweest, ja dus en we hebben het heerlijk gehad,hij was erg goed, dus heeft hij ons veel mooie dingen laten zien . we waren er erg van onder de indruk , wat een prachtig land.
het was ook fijn om te zien hoe hij daar leeft en woont .daar hebben we wel waardering voor gekregen vooral oom berend hij heeft nu kunnen zien dat Ben wel ziek is maar niet zielig al met al , was het erg fijn ,en Ben is ook weer thuis en met je nichten gaat het ook goed nou Gabrielle je weet weer wat ende groetjes van ons allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!