gabygoescanada.reismee.nl

Aankomst in Vanvouver

He hallo allemaal

De laatste dag in Nederland, het begint als een doodgewone dag, s morgens nog even de laatste dingen doen zoals tas inpakken, de laatste papieren klaar maken en controleren. Even online inchecken en kijken waar ik mijn bagage moet afgeven zodat ik op schiphol niet hoef te zoeken. Rond 12 uur komt de eerste familie bij mijn moeder waar we met zijn allen een broodje en soep zullen eten voordat we vetrekken naar schiphol. Nu beginnen dan toch een beetje de zenuwen te komen, maar het is gezellig zo even met zijn allen samen te zijn. Ik krijg nog een boekje waarin familie en vrienden een berichtje hebben achtergelaten. Dat gaan we maar nog maar niet lezen dat komt later wel. Wat me gelijk even de gelegenheid geeft om iedereen hartelijk te bedanken voor alle lieve berichtjes en cadeautjes. Het doet me erg goedte horen en zien dat iedereen zo meeleeft, hartstikke bedankt hiervoor.

En dan is het tijd om naar schiphol te rijden wel raar om door het Nederlandse landschap te rijden en te beseffen dat het de laatste keer is voor lange tijd. Op schiphol voegen zich een aantal vrienden bij ons groepje en we gaan toch nog maar even wat drinken. Maar dan wordt het toch echt tijd om gedag te zeggen, na de nodige dikke knuffels en tranen van iedereenloop ik dan doordouane, ik kijk nog een paar keer achterom waar iedereen staat te zwaaien en dan op weg naar de gate waar ze al begonnen zijn met boarden. Het vliegtijd zit helemaal vol en ik raak aan de praat met de man naast me,er wordt geregeld drinken en eten aangeboden, ik probeer wat tv te kijken er is volop keuze uit allerlei programma's en films, na een hazenslaapje en wat muziek luisteren landen we dan na 9,5 uur vliegen in Vancouver.

Op naar de immigratiedienst ik had van alles verwacht en voorgesteld maar ik had nooit gedacht dat het zo snel en makkelijk zou gaan. Ik kom in een grote ruimte met verschillende balies de dame die me helpt heeft er niet zo veel zin meer in geloof ik. Ik geef mijn paspoort en de nodige papieren af er worden wat vragen gesteld, of ooit het land uitgestuurd ben of de toegang geweigerd isen of ik ook nog een misdrijf gepleegd heb. Dat heb ik niet en nawat handtekeningen en stempels krijg ik een tijdelijk formulier in mijn paspoort geplakt, ze verteld medat iken na ongeveer 6 weken Permanent Resident Card zal ontvangen. Ik krijg mijn paspoort terug en dat was het dan,nog geen 10 minuten later sta ik bij de bagageband te wachten op mijn tas en even later sta ik buiten. Een vrijwilliger ( die op verschillende punten op het vliegveld staan) verteld me hoe ik het bestbij mijn hostelkan komen, een stukje met de skitrain (soort metro) en een stukje wandelenen dan ben ik er. Het is redelijk weer niet al te kouden ik zie dezelfde bloesembomen die naast ons huis stonden in Dronten volop in bloei staan.

In het hostel neem ik een verfrissende douche en wordt het tijd om te gaan slapen. Morgen weer een nieuwe dag.

groetjes Gabriëlle

Reacties

Reacties

Monique Geurts

Hee Gabrielle,

Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen. Het afscheid nemen zal wel een rare gebeurtenis zijn geweest... Hoop dat je je eerste nachtje in Vancouver goed hebt geslapen en dat je niet al te veel last zult hebben van de jetlag. Heel veel plezier! Ben erg benieuwd naar het volgende verhaal van je!

Karin

He Gapje!

Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Fijn dat we er gisteren bij mochten zijn. Daan dacht dat we het vliegtuig uit gingen zwaaien. We zijn daarna lekker gaan eten in Muiden. Vandaag wilde Daan even op Google Eart kijken waar je nu bent. Dus we hebben even een kijkje genomen in je nieuwe omgeving. Geniet ervan. Gabrielle we zijn trots op je. En maak er wat van. Dikke kus Dennis, Karin & Daan.

Cor

Hey veel plezier in Canada.
Groetjes van iedereen van de Peppermill.

Cor

elsje

fijn dat e goed bent aangekomen , en dat de douane dus mee viel , nou je avontuur kan beginnen !!!!
geniet ervan zo vrij als een vogeltje , liefs van hier, dikke kus

Nicolette

Fijn je bent goed aangekomen en je hebt je papiertje nu echt in handen. Gefeliciteerd!! Nu is het allemaal echt begonnen. 2 Jaar lange voorbereiding en nu ben je er echt. Ik heb het al 100 x gedaan, maar ik wens je heeeeel veel plezier.

Liefs en een dikke knuffel.

Jacqueline Jehee-van de Klok

Hej Gaby,

Fijn om te lezen dat alles zo soepel is verlopen. Ook heel leuk vond ik het dat ik je nog even heb gezien bij John en Sandra. Ik ga je op verjaardagen zeker missen maar in gedachten ben je er vast bij.

Tom en ik wensen je heel veel geluk in Canada en we blijven je volgen en af en toe wat neertikken.

Liefs en een warme knuffel,
Jacqueline

je moeder

fijn dat je goed bent aangekomen en dat het allemaal zo snel is gegaan.
wij waren ongeveer zes thuis.
s avonds belde corry en joke ook nog even dat deed wel goed
nu maar zien dat je gouw vervoer krijgt dan kan je wat gemakkelijker reizen.
ik blijf je volgen
heel veel liefs je moeder

je broer

hallo zus. fijn dat je zo een goede reis hebt gehad . wij hopen dat je een goede en fijne tijd te gemoet gaat .
het is heel leuk zo met je mee te reisen via de mail.

groetjes uit harderwijk

Esther Karssen

Hai,

Ik heb even niet op het internet gezeten dus had je vertrek gemist.
Toch wil ik je nog een hele mooie reis toewensen, geniet ervan en ik blijf lezen!!!!

groet uit de Meern
Esther en Ron

anita

Hé Gaby,

Nou het hele gezin leeft mee hoor.....er wordt geregeld over je gepraat. Blij dat de reis voorspoedig is verlopen .....een goed begin is het halve werk.
Geniet van je avontuur......goed dat je het doet.

liefs en een dikke knuffel van ons uit zonnig Doezum

Peetiejj

Heeeej Gaby!!

Nu is het dus echt begonnen.. Spannend zeg! Ben super benieuwd naar al je leuke en spannende verhalen.. Wens je heeel erg veel plezier in Canada.. Jammer dat ik je voor die tijd niet even meer heb kunnen zien,, maar dan volg ik je wel zo ;) Nou ik wacht al op je volgende story ;) Geniet er maar lekker van,, je hebt het dubbel en dwars verdient

xXx

Peetiejj (excollega peppermill,, maar dat weet je vast nog wel ;))

jjbongers@kpnmail.nl

Hallo Canada reiziger,
Leuk om te lezen dat je een goede reis hebt gehad.
Het gaat nu echt beginnen, een nieuw land en een nieuwe omgeving.
Wellicht groter als NL en Dronten.
Maak er wat moois van en geniet even van al het nieuwe en daarna aan de slag voor het bouwen van een nieuwe toekomst.
Het gaat je zeer bijzonder en tot schrijfs.

Marijan

Lieve Gabrielle,
Fijn dat je zo'n voorspoedige reis hebt gehad. Geniet van je vakantie en van al de nieuwe indrukken.
We blijven graag op de hoogte.
Hier is het weer lekker weer, fijn de zomer te gemoed.
Groetjes Gijs, Marijan en Leendert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!