gabygoescanada.reismee.nl

Goed…?!?! begin van het Nieuwe Jaar

Hallo Allemaal

Je weet nooit wat het nieuwe jaar zal brengen maar ik wens dat het voor iedereen een goed en gezond jaar mag zijn. Je kunt je soms ook afvragen of het begin van het jaar ook toonaangevend zal zijn voor de rest van het jaar. Ik zal vertellen hoe mijn jaar begon. Zoals jullie hebben kunnen lezen was mijn moeder op bezoek tijdens de feestdagen en na de jaarwisseling was ze nog een paar dagen bij mij voordat ze weer naar huis zou gaan. We hebben een paar mooie dagen gehad waarin ik haar nog meer van Nova Scotia heb kunnen laten zien. Zo zijn we naar Peggy's Cove, een ven de meest bezochte attracties van Nova Scotia. We hadden mooi weer waardoor de rit langs de kust nog indrukwekkender is.

Maar op donderdag kwam er dan toch een eind aan de vakantie en waren we rond 12 uur op weg naar het vliegveld. Als afscheid kregen we onderweg nog wat sneeuwvlokjes wat later in een behoorlijke sneeuwbui veranderde. Halverwege begon mijn auto wat te stotteren en dat voelde niet goed. Toen ik naast de weg parkeerde en de auto opnieuw wilde starten kreeg ik hem niet meer aan de praat. Tja, daar zit je dan ergens langs de snelweg in een hevige sneeuwbui op weg naar het vliegveld. Ik probeerde eerst een vriend te bellen aar die kon ons op dat moment niet helpen. Dus belde ik naar mijn werk voor wat telefoonnummers van een taxi en een sleepwagen.... Mmmmm déjà vu. Ik probeer een paar nummers maar niemand neemt op dus ik weer naar het werk gebeld voor een paar andere nummers. Uiteindelijk krijg ik een taxi aan de lijn die me niet kan helpen maar mij wel een ander nummer geeft. Ondertussen verteld mijn telefoon mij dat ik nog 7 minuten beltegoed heb.... En die zijn snel op als je buiten jou regio belt kan ik je wel vertellen. Ik probeer een ander taxi bedrijf en die kunnen ons wel helpen, ik vertel dat ik niet veel beltegoed meer heb en de beste man belt voor mij een sleepwagen. En verteld dat er een taxi binnen 15 a 20 min bij ons zal zijn. Later wordt ik gebeld door een sleepwagen maar terwijl we overleggen over hoe of wat zijn mijn belminuten op.... Daar zitten we dan in afwachting van wat komen gaat en mijn moeder begint zich af te vragen of ze haar vlucht wel zal halen. Maar dan komt de taxi het blijkt een zeer luxe wagen te zijn, Brian de chauffeur is erg vriendelijk en leent mij zijn telefoon zodat ik de sleepwagen kan terug bellen en daarna informeert hij of het vliegtuig op tijd vertrekt en zo'n half uur later zijn we op het vliegveld.... We zijn ruim op tijd en het inchecken verloopt dit keer zonder problemen.

Nadat we afscheid hebben genomen ga ik op zoek naar een telefoonkaart die ze gek genoeg niet op het vliegveld verkopen, maar Brain die is blijven wachten stopt bij een tankstation waar ik gelukkig weer mijn telefoon kan opladen. Hij brengt me naar Halifax waar ik die dag een cursus heb en waar 2 andere collega's dezelfde cursus volgen en ik hoop met een van hen mee naar huis te kunnen rijden. De cursus van twee dagen was die dag om 9 uur begonnen en toen ik eenmaal het lokaal binnen stapte was het 3 uur. Inmiddels had ik weer contact gehad met de garage maar die konden me nog niet vertellen wat er met de auto aan de hand was... ze waren echter net op tijd voordat mijn auto in belslag werd genomen omdat hij langs de snelweg stond. We spreken af dat ik de volgende dag terug bel en met een beetje geluk kan ik hem op weg naar huis weer ophalen. Rond vijf uur zet mijn collega mij af bij huis en terwijl ik naar de deur loop realiseer ik me dat mijn huis sleutel nog aan de ring van mijn auto sleutel zit....mmmmm, ik bel mijn huisbaas maar die is niet thuis dus ik ga bij een vriend langs waar ik kan opwarmen met een bakje thee als ik later mijn huisbaas bel krijg ik haar wel te pakken en ze is zo vriendelijk om voor mij de deur te openen.

De volgende dag kan ik na de cursus in Halifax mijn auto ophalen in een klein plaatsje een half uur van Wolfville. De schade blijkt reuze mee te vallen... het blijkt een spoel van de startmotor te zijn geweest en al met al valt de rekening reuze mee. Een andere meevaller is dat ze mijn schade van de slippartij voor kerst voor een kleine 400 dollar kunnen maken en dat is even heel wat anders dan de garage waar ik een afspraak had gemaakt die ij voor dezelfde reparatie 1200 dollar in rekening wilde brengen.... Die heb ik dus maar even geannuleerd. Dus..... al met al ben ik aan de ene kant blij dat ik wederom pech had met mijn auto.

Tot zover mijn begin van het nieuwe jaar, groetjes en tot de volgende keer, Gabriëlle

Reacties

Reacties

Wendy Veldkamp

Wat heb je geluk gehad met alles. toch ook een meevaller voor de autoschade.
Nog de beste wensen voor 2012.

jjbongers@kpnmail.nl

Op de eerste plaats nog de beste wensen voor het jaar 2012. Het moet een mooie periode zijn geweest samen met je moeder op het eind van 2011, verhalen ophalen en genieten van de omgeving. Voor je moeder een extra ervaring samen met de dochter zover over de plas.
Wat de pech met de auto betreft, zo gaat dat met de auto, de ene keer geluk de andere keer pech, het jaar begon dus niet positief.
Toch nog een meevaller als het gaat om de reparatie van het geheel, de garage is niet altijd goedkoper dat heb je dus ook ervaren in Canada.
Rest ons nog je een heel goed 2012 te wensen met de hoop dat er alleen maar vooruit gang in zit.
Blijf gezond en, ja daar komt hij weer, pas goed op je zelf, groeten van ons.
Gonnie en Jan.

Nicolette

Jemig! Wat een verhaal!! Haha!! Fijn dat alles op zijn pootjes terecht gekomen is.

GELUKKIG NIEUWJAAAR!! En bedankt voor je kaartje! Heb je mijn kaartje ook gehad?

Liefs, Nicolette *knuff*

tante Joke en oom Bas

2012 was wel een "goede"start, zeg! Hopelijk gaat het verder naar je zin.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!