gabygoescanada.reismee.nl

Laatste werkdag

Hallo Allemaal

Oké, hoogste tijd om weer eens bij te kletsen want het is al een tijdje geleden. Maar nu moet ik even denken wat er allemaal gebeurd is de afgelopen weken. Daar was mijn verjaardag, ten eerste wil ik iedereen nog bedanken voor de felicitaties via internet en telefoon en de cadeautjes die ik via de post ontvangen heb. De ontdekking van grijze haren op je verjaardag is toch een minder leuk cadeautje.... Zoals sommige van jullie wel weten ben ik niet iemand die graag haar eigen verjaardag viert en over het algemeen ga ik die dag liever gewoon werken.Maar dit keer had ik de dag vrij genomen, het was erg druk geweest met werk de laatste tijd en ik vond dat ik wel een vrije zaterdag verdiend had (ik werk elk weekend). Toen ik die ochtend beneden kwam had Iva een verjaardagstaart klaar staan met een Verjaardagkaart en een klein cadeautje, een paar zilveren oorbelletjes, erg lief van haar. Het was wel grappig want ze had een bepaalde taart in gedachten en dat was niet helemaal gegaan zoals ze in gedachten had en dus was de taart in haar ogen mislukt. Maar het zag er zo mooi uit een glazen schaal gevuld met cake, crème en aardbeien en versiert met aardbeien en erg lekker kan ik zeggen.

Helaas regende het de hele dag, je weet wel van die dagen dat er geen eind aan lijkt te komen maar dat mocht de pret niet drukken. Die avond ben ik met Zoë naar de film geweest, Zoë was die dag daarvoor gekomen, zij zou voor anderhalve week blijven en daarna weer terug naar huis in Australië. Zij was voor haar zomervakantie op wintersport gekomen in Canada en had vooral haar tijd doorgebracht in Quebec. Afijn, we zijn die avond naar de film ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst naar de film was geweest dus dat was wel weer eens leuk daarna hebben nog gezellig even wat gedronken.

Met Zoë nu ook als helper hebben we een grote schoonmaak kunnen houden in de dierenverblijven. Het uitmesten van de geiten, konijnen en kippen wat na de winter wel wat verschoning kan gebruiken. De kippenren was het ergste aan toe, je moet je voorstellen zo'n 90 a 100 kippen die 6 maanden voornamelijk binnen zitten produceren een behoorlijke hoeveelheid kippenmest.... Maar 2 halve dagen spitten en dat was weer mooi schoon, een klusje wat voor Iva iets meer dan een week werk was geweest. En na een paar maanden binnen zitten is het uitmesten van een kippenren lekker fysiek werk. Het weer is inmiddels wat beter geworden met milde temperaturen en een zonnetje. De sneeuw is grotendeels gesmolten dus de kippen en geiten waren blij weer naar buiten te kunnen Op een van die mooie dagen zijn we een dagje naar een van de natuurparken geweest waar nog een aardig pak sneeuw lag, zoveel dat ik af en toe tot mijn knieën in de sneeuw stond.... Dat maakt het wandelen toch wel een beetje lastig kan ik zeggen, maar we hadden een hoop lol en een leuke dag.

Verder zijn we ... nou ja, vooral Iva en de rest kijkt hoe... druk met het verwerken van de melk.We hebben elke dag ongeveer 3 liter melk wat verwerkt wordt in onder andere kaas... zoals crème kaas, verse harde kaas, feta kaas en jawel camembert en.... Ijs, verschillende smaken tot nu toe, vanille, perzik, mango en chocolade en de laatste is toch wel mijn favoriet, donkere chocolade ijs met chocoladedruppels ...mmmmmmm.En zo af en toe bak ik de Nederlandse pannenkoeken, niet die luchtige kleine pannenkoekjes die ze hier voornamelijk bakken. Dus op een dag vroeg Iva mij de pannenkoeken te bakken want ze had al enige tijd zin in pannenkoeken met crème kaas en aalbessen jam.... ik moet zeggen dat is erg lekker. En dan kwam Zoë met de combinatie van suiker met citroensap ook eeeeerg lekker

En ik heb mijn laatste werkdag bij de pizzeria gehad, ik heb het wel een beetje te doen met Robin. Hij blijft nu achter met 6 meisjes tussen 15 en 23 jaar oud, en dat valt niet mee. Vooral als je 2 of 3 van die meiden bij elkaar hebt en dat begint te kletsen over jongens en zo. En het voelt wel een beetje dubbel hoewel het de laatste tijd wat hectisch was omdat de meiden mij belde in plaats van Robin de manager heb ik er toch met veel plezier gewerkt. Als afscheid kreeg ik een bosje bloemen en een doosje chocolaatjes. Het is fijn te weten dat het werk wat ik gedaan heb erg gewaardeerd wordt.

Inmiddels heb ik een nieuw gastgezin gevonden in Sherbrook, Quebec. Een stel wat in de winter planten kweekt voor verkoop in de lente en in de zomer een grote organische groenentuin heeft. Omdat ik er niet direct terecht kan blijf ik nog een weekje bij Iva en Ed en op deze manier kan ik ze nog helpen met wat klusjes zoals het stapelen van het hout voor komende winter en wat andere klusjes. We kunnen alleen nog niet zoveel in de tuin doen omdat het weer nog te wisselvallig is.

Het zal niet meevallen om hier weg te gaan als je nagaat dat ik hier ruim 6 maanden vertoeft heb en nieuwe vrienden heb gemaakt. Ik zal ze zeker missen. Maar het wordt tijd om weer verder te gaan daarover de volgende keer meer.

Groetjes Gabriëlle

Reacties

Reacties

john

hallo zus leuk weer zo een verhaal van je te lezen. het bord is wel goed gelukt iva zal er wel blij mee zijn.
ik ben benieuwd waar je hier na terecht gaat komen .
veel plezier op je veder rijs
ps ik stuur je nog een mailtje

goertjes uit harderwijk

nicolette

Hoi!!
Wat leuk allemaal.
Ik heb net een hele drukke maand achter de rug met allemaal leuke dingen. Voor bereiding uitvoering van ballet. Gisteren net afgerond. Heb een goed gevoel over gehouden behalve over het stuk wat ik zelf moest dansen. Was super leuke dans die ik gemaakt heb en de meiden spetterde van het podium af!!
Ik ben naar de beurs in Utrecht geweest en heb allemaal leuke spullen gekocht voor de nagels. Gelletjes waar ik een schilderij van heb gemaakt. Niet super bijzonder hoor maar wle grappig. Dat staat op mijn facebook!
En ik heb schilderijen gemaakt. Zo en vandaag is het lekker tijd om uit te rusten! Heerlijk!

Ik wens je weer heel veel plezier!! Is het verstandig om deze zomer al naar je toe te komen? Of raad je volgend jaar aan als je misschien ;-) gesetteld bent?

Heel veel liefs Nicolette xxx

tante Joke en oom Bas

Gabriëlle,
Namens alle cliënten dank voor de heerlijke pizza's!

Veel succes bij je verdere reis en knuffels uit Katwijk.

Geertruida.

Het bord is goed gelukt ,leuk hoor!
Ze kunnen met herinnering aan je terug denken.
Ben weer benieuwd naar je volgende verblijf.
groetjes voor nu. Geertruida.

jjbongers@kpnmail.nl

De lente is bij ons begonnen, dus toch weer verrast om een nieuw verhaal van onze wereld reiziger te lezen, de verjaardag op haar eigen manier geviert en misschien even gedacht aan NL, het blijft toch je thuis land. Leuk om te lezen dat de grote pakken sneeuw bij jullie bijna tot het verleden behoren en het buiten leven weer kan aanvangen. De pizza werkzaamheden zijn afgerond, welke pizza kan je nu het beste bakken,
laat het nog even weten.
Nieuwe uitdagingen liggen voor je klaar, een nieuwe omgeving met nieuwe ervaringen en natuurlijk mensen ontmoeten.
Het beste met je nieuwe reis naar een andere plaats en pas goed op je zelf, wij blijven dat zeggen als je het niet erg vind.
Groeten van ons uit West-Friesland.
Het buikje van Vivian groeid volop, het gaat goed met het aanstaande kind en de moeder.
Nogmaals groeten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!