gabygoescanada.reismee.nl

Familie uitbereiding

Hallo Allemaal

Zoals ik de laatste keer vertelde hebben we 4 zwangere geiten. En de eerste geitjes zijn geboren, Muffin was de eerste met een drieling. Eén van de geitjes was wat zwakker dus die hadden we voor een dag in een doos in de keuken en had al snel de naam Sam gekregen. De andere twee in de stal deden het goed July en Valentino, ze waren de dag voor Valentijn geboren. Muffin had al eerder baby's gehad en was een goede moeder. Maar na de eerste jonge geitjes werd Muffin gemolken voor melk en nu zouden we dat weer doen als de geitjes eenmaal groot genoeg waren. Nu had Muffin daar een ander idee over want die bedacht dat als ik de melk aan Iva geef dan krijg ik extra graan en als ik het aan de baby's geef krijg ik niets. Dus helaas de volgende ochtend dat we in de stal kwamen hadden July en Valentino het niet gehaald, Muffin wilde ze geen melk geven. We brachten Sam in de stal maar ook die wil ze geen melk geven. Dus hebben we een geitje wat we de fles moeten geven.

Diezelfde dag had Medow haar baby's twee meisjes en die doen het erg goed ze heten Zoë en Gabby. Zoë is een helper uit Australië die in de eerste week van maart zal komen voor anderhalve week. En Gabby is hoe ze mij hier en op het werk noemen. Iva kwam met het idee om ze zo te noemen en vroeg of ik ook beledigd zou zijn als ze een geitje Gabby zou noemen, wat ik absoluut niet ben en ik mocht kiezen wie welke naam kreeg. En nu verteld Iva mij dat ik de juiste heb gekozen want kleine Gabby probeert iedere keer naar buiten te glippen als de deur open gaat, klaar om de rest van de wereld te bekijken. Helaas ze moet nog even wachten tot de lente komt dan mag ze naar buiten.

Endinsdag heb ik kunnen zien hoe Jenny haar tweeling kreeg. Voor Jenny was het de eerste keer en ze had duidelijk moeite met het eerste geitje, dus heeft Iva een beetje geholpen. Het hoofdje en een pootje kwamen al naar buiten en nadat Iva het tweede pootje gevonden had kon ze het geitje naar buiten trekken. En nadat het eerste geitje helemaal schoon was, kwam het tweede geitje waar Jenny helemaal geen moeite mee had, binnen een minuut waas het tweede geitje geboren. Wauw...Het is erg indrukwekkend als je ziet hoe snel de geitjes op hun benen staan. Nog wel een beetje dronken om uit te vogelen hoe die vier lange benen werken maar al gauw stabiel genoeg om op zoek te gaan naar de melk van moeders. Deze geitjes een jongen en meisje hebben nog geen naam, het is namelijk Ed zijn beurt om de namen te bedenken en tot nu toe hebben we nog geen suggesties gehoord. dus we wachten rustig af met welke namen hij zal komen... ik ben bang dat het wel even zal duren.

Dus we hebben nog een zwangere geit Snow-White waarvan we denken dat die ook een tweeling draagt. Omdat Iva en Ed willen uitbereiden naar 15 geiten zullen de meisjes blijven voor verder uitbereiding. En zullen de jongens waarschijnlijk blijven tot ze 6 maanden oud zijn waarna ze naar de slager gaan voor verkoop van het vlees. Inmiddels wordt Muffin weer gemolken en zijn we erg blij met de zachte roomkaas die Iva er van maakt en hebben we genoeg om ook weer harde kaas te maken voor de verkoop.

Verder ben ik momenteel veel aan het werk in de pizzeria, Robin de manager is thuis in de open haart gevallen. Hoe doe dat zal je misschien af vragen, nou als je nachts half slaapdronken wat hout op het vuur wil gooien om het gaande te houden en dan struikelt over de rand omdat je de afstand verkeerd in schat is een ongeluk gauw gebeurd. Nu heeft hij tweede graat brandwonden opgelopen en waarschijnlijk wat gebroken ribben. Afijn, ik werk nu gemiddeld 40 uur in de week wat financieel wel lekker is natuurlijk. Vooral omdat ik eind maart waarschijnlijk weer verder zal reizen en op zoek zal gaan naar een nieuw gastgezin.

Daarnaast ben ik bezig een soort van aanbieding bord aan het maken voor Iva en Ed, een bordwaarop ze de prijzen van hun eieren, vlees en groenten kunnen schrijven. Het zijn twee houten borden die ik met scharnieren aan elkaar zal maken zodat beide kanten te beschrijven zijn. Bovenaan de naam Holiday House, dat is de naam van de B&B en onderaan de ene kant een tekening van een geit, kip, eend, konijn en een schaap omdat ze deze verkopen. (www.bbcanada.com/holidayhouse hier staan meer foto's van het huis, en de rode kamer is mijn slaapkamer) En aan de andere kant krijgt een tekening van allerlei soorten groenten wat ze in de zomer verkopen.

Nu weet Iva wel dat iets aan het maken ben maar ze heeft geen idee wat want dat is een verassing, en omdat het een verassing is werk ik aan mijn project bij Nancy en Jerry de overburen. Dus zeg ik geregeld tegen Iva' ik geloof dat ik vanmiddag aan mijn project ga werken', waarop zij dan zegt 'wat ben je toch aan het doen ben je mij een huis aan het bouwen of zo, want er gaat zoveel tijd in zitten' of' als je hulp nodig hebt dan met je het maar zeggen want dan help ik graag hoor' Afijn het is leuk om haar nieuwsgierig te maken en ben inmiddels al aardig op weg, ik hoop allen dat ik het af heb voor 1 maart want dan is ze jarig en dat zou een leuk cadeau zijn.

We zullen zien want naast de dagelijkse routine van dieren voeren en klusjes in en rond het huis, zorg ik nu ook voor 9 katten van vrienden die voor 10 dagen naar Cuba op vakantie zijn. Ze hebben zeven Turkse angora katten die zij voorheen fokte en twee buiten katten. Ik ga in de ochtend langs om de twee buiten katten naar buiten te doen en de kattenbakken leeg te scheppen en op mijn weg naar werk sluit ik de twee katten weer in vanwege de coyotes in de omgeving. Afijn, druk, druk, druk en zo vliegt de tijd voorbij maar gaat alles zijn gangetje.

Maar ook tijd voor leuke dingen zoben ikmet ander vrienden een middag eropuit geweest met de snowmobiel wat erg leuk was van de week mijn schaatsen uitgeprobeerd op het meer en samen met Iva naar slee honden race geweest. Je ziet het wel eens op tv of op foto'smaar nooit geweten dat die honden zo klein zijn... en zo fanatiek wauw...Ze starten een voor een en en komen ookom de beurt over de finish, erg indrukwekkend.

Dus... aan deze kant van de oceaan gaat alles goed en is het nog steeds winter. We hebben nog steeds koude temperaturen maar steeds vaker ook wat milder weer met veel zon. En dan komt er weer een sneeuwbui en is alles weer wit. Nou ja hier is het net even langer winter dan wat ik gewend ben. Afijn, tot zover mijn verslag en ik zou zeggen tot de volgende keer.

Groetjes aan iedereen, Gabriëlle

Reacties

Reacties

Geertruida.

Hi Gabrielle,daar ook nog steeds winter het zelfde als in Alberta,ik weet niet hoe het daar is maar de winter hier is veel strenger dan wat ze hier gewend zijn de laatste jaren aanhoudende kou en voordurend sneeuw.Het zal nog wel even duren voor dat we de lente/zomer zullen zien.Ik geniet van je verhalen leuk hoor.Veel plezier nog daar en tot de volgende brief!!

elsje

wat een geweldig verhaal weer , je bent zo een volleerd kraamverzorgster , maar dan met geitjes ,fijn dat alles goed gaat en je het zo naar je zin hebt, liefs uit Dronten , we denken aan je diike knuffel

Sandra from Germany

I don't understand anything...maybe a few words...but I hope you have fun :-)
Now I take a look at the pictures...they are "international" ;-)
Hug you
Sandra
I love the word "opslaan"

Marjo

Hey Gaby,
Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
Wij zijn weer terug in NL. Binnenkort maar weer eens skypen, of niet? Jammer dat het in NZ niet wou.
Afgelopen weekend hebben we de foto's op de site gezet. Had je dat al gezien? Helaas moesten we er ca 200 afhalen ivm overschrijding van MB's.
We zijn nog wel even moet met het sorteren ervan.
Wat leuk trouwens dat je zo'n bord aan het maken bent. Knap hoor. Als het klaar is, laat je het ons dan ook zien?
He meis, take care en een dikke knuffel,
Marjo

From Hillegom

Hello Gabby, volgens mij laten ze jou daar nooit meer gaan in maart. Mooi verhaal, lijkt me ook wel een ervaring, zo op de sneeuw scooter. Dat is weer eens wat anders als op een sleetje in holland. Hier gaatg de winter langzaaam terrijn verliezen. We hebben vandaag al plus 8 gehad. Maar nog geen zon. Hier gaat verder alles goed. Ik heb ff op de site gekeken van de b&b ziet er leuk uit. Wie weet als we in de buurd zijn. Doe ze maar de groeten, en als ze een keer in de Bollenstreek zijn, hebben ze hier een slaapplaats. Gabby pas goed op je zelf, en tot de volgende keer. Xxx Teun

berend en stien

hallo gaby
wat een leuk verhaal over de geitjes
en gefeliciteerd met je naamgenoot, heb je nu je zin , met al die sneeuw?zorg goed voor je zelf en groeten van berend en stien

jjbongers@kpnmail.nl

Hallo Wereldreiziger,
Proficiat met de gezinsuitbreiding, de geitjes, natuurlijk.
Weer een belevenis die je hebt meegemaakt en misschien kunt gebruiken in de toekomst en dan ook nog de naam Gabby die gebruik is bij een van de geitjes.
Wie weet wordt dat geitje met de naam Gabby nog een goede moeder in de toekomst.
De sneeuw is toch hefftig als wij dat lezen zover van ons kikker landje NL, wij worden al een beetje nerveus als er 5 tot 10 CM sneeuw ligt met een infarkt in het verkeer.
Met een sneeuw schooter over de vlakte lijkt ons best spannend, ook weer een ervaring.
De sleehonden race hebben wij jaren geleden ook eens meegemaakt in het Duitse Totmous, was toe prachtig.
Geniet nog even van de winter ver over de plas en dan op naar de zomer met nieuwe ondekkingen en wie weet een andere omgeving met nieuwe mensen en kennissen.
Het blijft leuk om jou via de elektronische snelweg te volgen en te lezen wat je zoal meemaakt.
Blijf jezelf en sterkte met alles en blijf gezond.
Groeten van ons in het kleine NL.
Gonnie en Jan.

Berend en Stien

hallo jarige nicht
van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we hopen dat je een leuke dag hebt gehad
en Berend en ik nemen vanavond een borreltje op jou
we hopen dat het allemaal goed blijft gaan en je er plezier in blijft houden
afgelopen zondag was Jhon hier met Sandra en Jacco
was heel gezellig we hebben lekker gekletst
hier gaat alles zijn gangetje
groeten en een kus voor je verjaardag
Berend en Stien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!