gabygoescanada.reismee.nl

De feestdagen weer voorbij

He Hallo Allemaal

Hier weer een update uit Tweed, ik zit momenteel aan de keukentafel met mijn nieuwe buddy Fred de kat op schoot. Hij raakt een beetje verwend met alle aandacht die hij krijgt, zelfs zo erg dat zodra ik beneden kom in de ochtend hij aan komt lopen en al mauwend om aandacht vraagt en op mijn schoot springt zodra ik aan de keukentafel plaats neem. Tot ergernis van Wilma de andere kat want die wil ook aandacht en dan niet te vergeten Barnie de hond want die wil ook aangehaald worden. Dat alles zorgt nogal eens voor grappige taferelen, zoals een luid protesterende kat als ik de hond teveel aandacht geef, of de hond die met zijn neus je arm optilt omdat je de kat teveel aandacht geeft.

Afijn, de feestdagen zijn weer voorbij en we kunnen weer terug naar de normale gang van zaken. Eerste kerstdag hebben we met de familie in Toronto doorgebracht. De familie had onderling lootjes getrokken en een bedrag uitgezet. Nadat iedereen er was, lag er een hele hoop cadeautjes die bijna een derde van de kamer in beslag nam. En ondanks dat meerdere personen tegelijk hun cadeautjes aan het uit pakken waren, zijn we zo'n twee uur verder als alle pakjes geopend zijn. En dan te bedenken dat het jaar daarvoor het nog veel erger was, onvoorstelbaar. Ik had zelf een kleinigheidje meegenomen voor Paul en Crystal omdat ik niet met lege handen wilde aankomen, ik bedoel ik ben toch een vreemde die mee komt met de familie om kerst te vieren. Tot mijn verrassing had de kerstman ook een aantal pakjes mij achtergelaten. Zoals chocolade... en chocolade en o, ja ook nog wat chocolade.... afijn voorlopig even genoeg. Maar toch erg lief, iedereen was erg vriendelijk en ik kreeg echt het gevoel dat ik er ook bij hoorde. Na alle cadeautjes was er een kalkoen diner voor zo'n 12 man wat Paul en Crystal in hun kleine keukentje hadden klaar gemaakt wat zeer geslaagd was. Maar na het diner was het al gauw tijd om weer naar huis te gaan want we hadden nog zo'n twee en een half uur rijden voor de boeg.

Tweede kerstdag ook wel Boxing day is in Noord Amerika de dag van de grote uitverkoop, moet je voorstellen voor de kerst gaat iedereen massaal naar de winkels om cadeautjes te kopen en staat iedereen in lange rijen om de winkel in te komen en in lange rijen om af te rekenen. En dan gaat iedereen nog eens massaal naar de winkels op tweede kerstdag omdat alles in uitverkoop is. O, ja ... je zou kunnen zeggen dat we een witte kerst hadden maar het paar centimeter sneeuw telt niet echt vind ik.

De jaarwisseling was hier wel heel stilletjes in vergelijking met Nederland, ik moest die avond werken en we hadden de aardig druk gehad tot een uur of acht maar daarna werd het al gauw erg rustig. Ik had de radio aan en hoorde het aftellen voor het nieuwe jaar en verwachte daarna min of meer wat commotie op straat. Maar niets van dat alles, ik hoordeeen paarknalletjes en toen ik eenmaal buiten kwam was er niemand op straat. Iva en Ed hadden wat vrienden op bezoek gehad maar die waren vlak na twaalf uur al naar huis gegaan. Ikzelf was nog klaarwakker omdat we het druk hadden gehad maar de rest verdween al gauw naar bed. Maar de volgende ochtend kwam Nancy, de overbuurvrouw wat oliebollen brengen dus op die manier had ik toch nog een beetje oud en nieuw op zijn Nederlands.

De vertaling van mijn rijbewijs was sneller klaar dan verwacht dus kon ik mijn theorie gaan doen. Eerst de nodige formulieren invullen en afrekenen natuurlijk en daarna kon ik mijn test kaan doen. Ik kreeg zo'n 40 multiple-choice vragen en kon deze gaan invullen, wat weer een ervaring op zich was. Achter de balie waar ik eerst alle formulieren had ingevuld was een open ruimte met van die stoeltjes en tafelblad in één geheel waar ik plaats kon nemen. Op de achtergrond, de dames van de balie gezellig kwebbelend, over onder andere hun kinderen en hoe die het doen op school, en de buurjongen die eindelijk gaat trouwen mijn zijn vriendin en waar ze dat gaan doen..... Hmmm erg interessant maar niet als ik mijn theorie test aan het maken ben, gelukkig is het niet al te ingewikkeld en is de uitslag goed en kan ik een afspraak maken voor mijn praktijk test op 11 januari. Nu maar afwachten hoe dat zal gaan. Daarna kan ik mijn Ontario kentekenplaten gaan aanvragen omdat ik nog steeds met die van British Colombia rij en officieel maag je maar een paar maanden rijden met kentekenplaten uit een ander provincie. Maar voordat ik mijn Ontario kentekenplaten kan ophalen moet ik eerst mijn auto laten testen op uitlaatgassen.... Jeetje, nooit geweten dat er zoveel meer bij kwam kijken... nou ja eerst maar het rijbewijs en dan verder.

Mijn nieuwe jaar begint echter niet al te best in mei afgelopen jaar had ik verteld van problemen met kiespijn en een bijholteontsteking. Diezelfde kies begon rond de feestdagen weer op te spelen en gezien de klachten dacht ik dat het weer een bijholteontsteking was. Helaas... van de week toch maar naar de tandarts geweest die mij antibiotica gaf maar ook een nieuwe afspraak voor een wortelkanaal behandeling. Een afspraak waar ik niet echt op zit te wachten maar ja even door de zure appel heen bijten zeggen ze dan toch??

Tja, en wat het weer betreft, het blijft hier wisselvallig, er is wel weer een paar keer wat sneeuw gevallen maar de dagen daarna is het weer stralend mooi weer waardoor de helft weer weg smelt. Dus ik moet nog even geduld hebben voordat grote pak met sneeuw, zal je net zien dat mijn wens voor een groot pak sneeuw uitkomt op het moment dat ik mijn rijtest moet doen.... Nou ja we zullen zien, de mensen hier zeggen nog steeds dat het wel komt dus we blijven rustig afwachten.

Tot zover weer mijn verhaal uit Tweed, groetjes en tot de volgende keer, Gabriëlle

Reacties

Reacties

Teun

Hoi gaby leuk weer ff wat van je te lezen. En beter te lezen dat je daar al aardig aan het inburgen bent. En daar helpt je gast gezin zo als we lezen je zeker bij. Hier is de sneeuw weer aardig verdwenen. We hadden hier aan de kust 28 cm. Voor de boeken heb ik er een foto van gemaakt. Ik heb het erg druk gehad einde van het jaar. Maar je mail komt nog. Pas op je zelf, groet aan je gast ouders en het beesten spul. En we komen elkaar wel weer tegen. Xxxx Teun

Karin

He Gapje!

Moet je er toch aan geloven. Vervelend!!!

Over het algemeen kunnen ze bij zo'n behandeling alles goed verdoven.
Maar toch sterkte gewenst.

Dikke kus Karin

astrid

Wat leuk om steeds je verhalen te lezen over het leven daar, en hoe je dat allemaal beleeft.
Rot dat die kies weer opspeelt, maar dat komt vast goed, en inderdaad met verdoving gaat t lukken hoor.
Heel veel groeten, Astrid

Marjo

Hey meis!
Veel succes met het afrijden en sterkte met je kies!
Dikke knuf' Marjo

tante Joke en oom Bas

Zoals je schreef, de feestdagen zijn weer voorbij en nu ben je begonnen aan een nieuw jaar. We hopen dat dit jaar je mag brengen wat je ervan verwacht.
Succes overal mee, met je gebit en met je afrijden en de groeten aan je kennissen.
Tot horens.

berend en Stien

hoy gaby
leuk weer wat van je te lezen, wat een saai oud en nieuw had jij zeg en dan ook nog met kiespijn , wat rot voor je maar leuk dat er ook weer dieren zijn . dat
is altijd wel gezellig. wij wensen je ook , een heel gelukkig nieuwjaar en dat alles goed blijft gaan met je groeten van Berend en Stien

jjbongers@kpnmail.nl

Hallo Canadees,
Het begint erop te lijken dat Canada jou land gaat worden, leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Voor wat betreft de opspelende kies is niet leuk, even op de tanden bijten, (als dat lukt ) en dan maar hopen dat de behandeling goed gaat, sterkte.
Onze feestdagen zijn rustig verlopen, deels met de kids en deels samen, een nieuw jaar is begonnen, dus nieuwe uitdagingen, zeker weer Oma en Opa worden.
Wij hopen dat jij je draai gevonden hebt en voor de toekomst dat mag brengen wat je ervan verwacht.
Nederland is mooi, maar jou uitdaging voor een nieuw land en toekomst vinden wij nog steeds een hele klus.
Veel geluk en voorspoed, en maar weer eens herhaling, let goed op je zelf, je blijft een moord meid.
Gonnie en Jan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!