gabygoescanada.reismee.nl

Pizza's bakken in Tweed

He Hallo Allemaal

Hier weer een berichtje uit Tweed, mijn tijdelijke woonplaats voor de winter. Ik krijg veel vragen uit Nederland over hoe het gaat met mijn nieuwe baantje en hoe het bevalt in tweed en hoe het weer hier isetc.etc. Dus wordt het weer tijd voor een update en ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden

De pizzeria... euhmm waar zal ik eens beginnen, Godfathers pizza heeft 33 verschillende locaties in kleine plaatsjes voornamelijk in Ontario. Tweed,de locatiewaar ik momenteel werk, draait niet zo heel erg best... hoe dat komt, ik heb geen idee. Het heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat veel mensen in Tweed van de bijstand leven. Dus de dagen dat het druk is zijn de dagen dat de mensen weer geld hebben ontvangen. Daarnaast heeft deze locatie lange tijd zonder manager gewerkt en werden de meiden een beetje aan hun lot overgelaten geloof ik, de ene keer moest het zo en dan weer zo.

Afijn, samen met mij is er ook een nieuwe manager aangenomen, Robbin wat wel een aardige vent lijkt. Op maandag, mijn eerste werkdag, begin ik om tien uur en de winkel (het heeft ook meer weg van een winkel dan een restaurant) opent om elf uur. Ik wordt ingewerkt door Dawn een manager van een andere locatie, zij moet tevens weer een beetje orde brengen in deze winkel die een tijd lang zonder manager heeft gedraaid. Dawn is een potige dame en heeft zo iets van; deze locatie draait niet goed,... dat moet veranderen en dat doen we zus en zo... of jullie dat leuk vinden of niet, dat kan mij niet zo veel schelen. Afijn, de meiden die er al een tijdje werken zijn er in het begin niet al te blij mee maar dat draait gelukkig een beetje bij, en ze komen er al snel achter dat sommige dingen toch beter werken.Het is hier echternet een soap, die zegt zus... en zij vind zo... en heb je gehoord van die en die...

De winkel (is 7 dagen in de week open van 11.00 uur tot 22.00 uur en op vrijdag en zaterdag tot 24.00 uur. Het deeg voor de pizzabodemsmaken we zelf en de rest wordt vrijwel kant-en-klaar ingekocht.De oven is voorzien van een lopende band, aan de ene kant schijf je de pizza erin en na 7 minuten komt hij er aan de andere kant, gebakken en wel er weer uit. Vrij eenvoudig dus, de bestellingen komen via de balie of via de telefoon binnen en worden afgehaald of bezorgt in Tweed en omgeving... sorry broer,...we bezorgen niet in Nederland.

De eerste dagen is even inkomen en krijg ik erg veel informatie te verwerken en het begint al goed. Mijn eerste pizza die ik uit de oven haal glijd langzaam van mijn bakplaatje terwijl Dawn en ikkijken hoeals de pizza in slow motion een flip maakt en op de grond beland. We maken gauw een nieuwe en leggen de klant uit dat het even wat langer duurt wat gelukkig geen probleem is. Daarna wordt ik naar de bank gestuurd om wat munt geld op te halen en bij terugkomst laat ik een van de rolletjes vallen en kruipen we beide over de grond om de muntjes te verzamelen. Later maak ik een verkeerde bestelling en kunnen we weer een nieuwe maken. Afijn, soms heb je gewoon je dag niet en ik ben dan ook blij dat mijn dienst erop zit.

Robbin de nieuwe manager en lijkt wel een aardige vent maar hij is nogal hyper. Dus ik heb hem al vertelt dat hij rustiger aan moet doen anders krijgt hij koffie op rantsoen, hij stuitert soms van de enekant naar de andere kant van de keuken en dat terwijl dat niet echt nodig is. Maar hij bedoelt het goed zullen we maar denken. Van hem wordt verwacht dat hij de verkoop omhoog brengt wat eigenlijk niet eerlijk is, wantnu de winter voor de deur staat wordt het pas echt rustig begrijp van mijn collega's. Mmmm dat wordt nog wat... want sommige dagen kan het wel druk zijn maar dat is dan voor een paar uur en dan is het ook weer over, ik ben benieuwd ik laat het allemaal wel op mij afkomen.

Tot nu toe werk ik ongeveer 30 uur in de week, ik ben als fulltimer aangenomen maat het maken van de rooster is nogal een puzzel geloof ik. Gezien de omzet van de winkel mag er maar een x aantal uur aan personeel ingezet worden en dan moeten de uren wel een beetje eerlijk verdeeld worden onder iedereen. Tot nu toe heb ik veel avonduren, wat inhoud dat ik een groot deel van de tijd alleen ben wat ik wel jammer vind. Overdag probeer ik zoveel mogelijk te helpen met de dingen die moeten gebeuren op de boerderij, maar met de winter voor de deur zijn de meeste grote klussen wel gedaan. Afgelopen week zijn de vleeskippen geslacht en zo ookde laatste konijnen, in december gaan er nog twee geiten en schapen naar de slager en daarna zal er pas weer in de lente geslacht worden. Het melken van de geit is ook afgelopen, zij is immers zwanger, dus helaas ook geen verse yoghurt en kaas meer tot de lente.

Wat het weer betreft is het nog wisselvallig, twee weken terug was het al behoorlijk koud en hebben we al wel wat sneeuw buitjes gehad, op sommige plaatsen wat meer dan hier maar dat is niet blijven liggen. De tempratuur daalde hier nachts tot -10°C en overdag zo rond het vriespunt daarna kregen we een Indian Summer. Ik was in de veronderstelling dat die term de herfstkleuren van de bomen aangaf maar het blijkt de benaming te zijn van het warme weer van ten minste een week na de eerste sneeuw. Dus hebben we afgelopen week lekker zonnig weer rond de 10°C a 12°C gehad wat erg lekker was. En nu wordt voorspeld daar er een koude golf van winterweer zal komen... en ze verwachten veel sneeuw dit jaar. Nou ik zie het wel het zal niet de eerste keer zijn dat de weersverwachtingen verkeerd zijn.

Verder is het leven in Tweed erg rustig, in de zomer schijnt het een levendig dorpje te zijn met toeristen rond het meer... Tweed ligt aan een groot meer, maar in de winter is er niet zo veel te doen. Er zijn hier genoeg wandelroutes in de omgeving waarvan de de Trans Canadian Trail. Dat is een wandelroute die dwars door Canada loopt van de westkust naar de oostkust of vice versa, en een deeldaarvan loopt dwars door Tweed

Dus het leven hier is erg rustig, ik ben dan ook erg blij met mijn baantje zodat ik watte doen heb.Hoewel het geen topbaan is en ik niet rijk van zal worden is het wel oke. Maar dat is ookmede omdat ik weet dat het maar tijdelijk zal zijn.Ik kan dan ookniet wachten totdat de sneeuw valt... hoewel iedereen mij waarschuwt... wacht maar tot je er een paar weken in zit... dan kan je niet wachten tot het weer weg is. We zullen zien hoe mijn eerste winter in Canada zal zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes en tot de volgende keer, Gabriëlle

Reacties

Reacties

Doutzen

Hee Gaby!weer een interessant verhaal!grappig, ik dacht opok dat Indian summer voor de herfstkleuren stond!ben alvast benieuwd naar je sneeuwervaringen:) liefs!

oom Bas en tante Joke

Het lijkt ons een hele omschakeling van reizen en trekken naar een overwintering in een vaste plaats
met een baan.
Succes daarmee en leef je maar goed uit......, op het maken van pizza's.

je broer

als er sneeuw licht kan je ook je eerste Canadese sneeuwpop maken. van mij hoeft er geen sneeuw te vallen hier. dat is veel te koud

Teun

Hallo pizzabakker ga je daar helemaal voor naar Canada ?
Maar voor de winter is het natuurlijk wel ff lekker zo'n job.
Ik heb de site van de godfathers even bekeken , da's best een flinke toko. Uit je behaal lees ik dat je het naar je zin heb. Daar ben ik blij om. Gaat je goed en tot de volgende keer. Ene als we die kant een keer opkomen gaan we ff paardrijden ok.

Cornelie

Hoi Gabrielle!

Leuk verhaal weer.. bevalt t pizza bakken nog?! Nu alles in kerstsferren! Veel succes en plezier nog daar en natuurlijk fijne kerstdagen!

groetjes, Cornelie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!