gabygoescanada.reismee.nl

Overwinteren In Ontario

Hallo Allemaal

Oké de vorige keer was ik bij Mitch en Lola in Green Valley en ik was op zoek naar eennieuw adres. Ik dacht een nieuw adres gevonden te hebben in de buurt van Ottawa zodat ik plaats kon maken voor een nieuw stel helpers. Maar helaas mijn nieuwe adres ging op het laatste moment niet door vanwege ziekte, en omdat het huis niet al te groot is en Mitch en Lola mij niet plompverloren op straat wilde zetten ging mijn kamer naar Kevin en Emma uit Engeland en werd er voor mij een bed gecreëerd in een tussen kamertje. Niet de meest ideale situatie, dus heb ik via de helpx website verschillende mensen benaderden gelukkig kreeg ik vrij snel reactie van een stel in Tweed waar ik van harte welkom was. Na het weekendheb ik afscheid genomen van Mitch en Lola en ben ik op weg gegaan naar Tweed.

Iva en Ed wonen ongeveer 10 minuten rijden van tweed een klein plaatsje met zo'n 1800 inwoners. Ze hebben een B&B met 3 kamers en een boerderij een grote moestuin en verschillende dieren. Met de moestuin is het momenteel afgelopen maar de groente hiervan wordt in de zomer verkocht op de farmers market in Tweed. Verder hebben ze het hele jaar door legkippen voor verkoop van eieren aan huis en momenteel nog zo'n 60 vleeskippen die volgende week geslacht en geplukt worden door de slager en dan terug komen voor de verkoop. De eerst volgende serie zal dan weer in het voorjaar komen wat ook geld voor de kalkoenen, deze zijn voorThanksgiving verkoch. De kippen en kalkoenen worden als kuikens gekocht en groot gebracht met natuurlijke productenals ze groot en oud genoeg zijn worden ze geslacht. Op deze manier heb je gezonde dieren zonder kunstmatige stoffen. Eens kijken dan zijn er momenteel nog twee geiten en twee schapen die ook op de nominatie voor de slager staan, dan hebben ze vier zwangere geiten en een bok. Een van de geiten wordt nu nog gemolken maar dat zal niet al te lang meer duren. De melk wordt onder andere verkocht aan huis en gebruikt voor het maken van verse en roomkaas, wat overigens erg lekker is. Dan hebben ze nog 3 eenden die elke dag een ie leggen wederom voor de verkoop aan huis en waarschijnlijk komen er volgend jaar meer. En daarnaast fokken ze konijnen voor het vlees, als de konijnen oud genoeg zijn dan worden ze geslacht en gevild. Waarvan we afgelopen week 4 gaslacht hebben. En ja ik heb ook twee konijnen gevilt...en ik moet zeggen dat gaat erg gemakkelijk en hoewel ze erg schattig zijn vooral als ze klein zijn een ik vroeger een konijntje als huisdier heb gehad, had ik er weinig moeite mee. Over huisdieren gesproken, Iva enEdhebben verder nog twee katten Fred en Wilma en bordercollie Barnie, een aardige beestenboel dus.

Iva en Ed zijn beide ven Tsjechische afkomst, Iva is zo'n 40 jaar geleden geëmigreerd en Ed is in Canada geboren. Ed zegt niet al te veel en is erg rustig maar Iva is erg blij met wat gezelschap. Ik krijg één van de gasten kamers en help wat met de dieren, de tuin en het huishouden, hoewel ze geen hulp voor de hele winter nodig hebben vertellen ze mena eenpaar dagen dat ik van harte welkom ben om de hele winter te blijven. Ik had namelijkbij aankomst uitgelegd dat ik eigenlijk op zoek ben naar een plekje voor de winter en dat ik op zoek wil naar een tijdelijk baantje om dan na de winter weer verder te reizen. Dus ik ben erg blij dat ik niet verder hoef te zoeken, en nadat de gasten van dat weekend naar huis zijn verhuis ik naar een andere kamer met een zijkamertje met bank en tv en .....een inloop kledingkast... niet dat ik zoveel kleding heb ... al hoewel toch leuk.

Lola van het vorige adres had mij verteld van een kledingruil die in het weekend gehouden zou worden. Van te voren wordt er kleding ingezameld, nagekekenen gesorteerd zodatop zaterdag iedereen kan komen om kleding uit te zoeken. Omdat Lola één van de mensen is die de kleding uitzoekt heeft zij de gelegenheid om wat leuke dingen uit te zoeken. En aangezien ik niet al te veel winterkleding heb geef ik haar een lijstje met maten en wat ik nodig heb. Het houd wel in dat ik op zaterdagochtend om 5 uur in de auto zit om naar de kerk te rijdenwaar de inzameling gehouden wordt. Als ik aankom brengt Lola me naar een kamertje waar een dooreen enorme hoeveelheid uitgezochtekleding ligt voor mij om aan te passen. De vorige dag hebben Lola en haar vriendinnen tijdens het ophangen van kleding van alles apart gehouden waarvan ze dachten dat ik wel zou passen of kunnen gebruiken. We slepen alles naar de toiletten waar ik alles kan gaan passen... afijn na een half uurtje kleding passen heb ik meer kleding bij elkaar dan ik had meegenomen vanuit Nederland. De meeste kleding is zo goed als nieuw of heeft nog een prijskaartje en andere kleding is ideaal voor werk op de boerderij. Het was zeker de moeite waard om vroeg uit bed te gaan en drie uur rijden. Ik kan voorlopig de winter door.

Omdat ik bij Iva en Ed kan blijven ga ik aan de slag met mijn CV en kijk in de kranten en internet wat er in de omgeving aan banen beschikbaar is. Na een paar uur ploeteren... want zie maar eens 15 jaar werkervaring en opleidingen op één A-4tje te krijgen, heb ik een CV wat naar Canadese standaard redelijk goed is. In Tweed zitten een aantal restaurantjes waar ik een kopietje afgeef en op internet heb ik een advertentie gevonden voor een pizzeria in Tweed, dus ook hier ga ik even langs. Voor alle zekerheid stuur ik een paar dagen later deook nog even een mailtje naar de Pizzeriaen wordt ikde volgende dag gebeld of ik ook langs kan komen voor een gesprekje... maar natuurlijk, graag zelfs.

Dus de volgende dag ga ik op sollicitatiegesprek waarvan ik geen idee heb wat ik ervan moet verwachten, het advies is gewoon jezelf zijn en probeer jezelf een beetje te verkopen...euhmmm dat laatste daar ben ik niet zo goed in maar we zien wel hoe het loopt. De pizzeria is niet een gezellig restaurantje in Italiaanse stijl zoals we in Nederland kennen, het is een diepe zaak met aan de zijkant bankjes met tafels en een grote balie waar een bestelling kan plaatsen. Achter de balie heb je zicht op de keuken waar de pizza's gebakken worden. Als ik binnenkom is Christine (degene waarmee ik het gesprek zal hebben) nog in gesprek en zit er een andere man te wachten. Dus ik neem plaats en wacht rustig op mijn buurt. Nadat ook de man zijn gesprek heeft gehad komt Christine tegenover mij zitten. Ze vraagt me sinds wanneer ik in Canada ben en ik vertel haar in grote lijnen hoe en wat ik sinds april gedaan heb waarvan ze aardig onder de indruk lijkt, verder hebben we het over de marine en verteld ze waarnaar ze op zoek is. Het klinkt vrij eenvoudig, ze wil een gemotiveerd team , de bedoeling is dat ik en pizza's bak en verkoop aan de balie. Op een gegeven moment gaat het zo snel dat voor ik het weet ik weer buiten sta en me afvraag heb ik nu de baan of niet?... ze zei toch echt welcome on board en ik bel je morgen voor het schema van volgende week... dus...ik heb een baan, een fulltime baan bij www.godfatherspizza.ca Wauw ...dat ging wel heel snel, ik ben nog geen twee weken in Tweed en heb al een baantje.

Dus komende maandag wordt in ingewerkt en hoor ik hoe de week er verder uit zal zien. Ik ben benieuwd, ik heb geen idee hoeveel uur ik krijg maar dat hoor ik maandag allemaal wel. Naast mijn baantje kan ik Iva en Ed helpen en zullen we waarschijnlijk een klein vergoeding voor mijn verblijf afspreken maar voor nu ben ik een nieuwe inwoner van Tweed, Ontario.

Tot zover mijn update en graag tot de volgende keer, groetjes Gabriëlle

Reacties

Reacties

tante Joke en oom Bas

Fijn dat je zo snel een goed onderdak en een baan hebt gevonden; succes daarmee.
Ik vond het verhaal over de slachtdieren maar eng; tante Joke vond die kledingruil bijzonder handig.
Tot de volgende keer!
Groeten uit een mistig en regenachtig Katwijk.

Gabrielle

Hee!Leuk om weer iets van je te horen. Klinkt allemaal weer super goed, wat vind jij overal snel je draai zeg! een hele fijne winter, wat voor klimaat is het eigenlijk in Ontario? tot de volgende keer!

groetjes Doutzen

je broer

hallo zus gefeliciteerd met je baan gaaf hee, ik hoop dat het je bevalt. doen jullie ook aan bezorgingen aan huis of harderwijk te ver.HAHAHA want het ziet er goed uit wat op de lijst staat. leuk zo een kleding ruil dus je inloop kast is nu wel vol. groetjes uit harderwijk

Marjo

Hye meid! Dat heb je goed voor elkaa!. Je verblijf klink goed en zo snel een fulltime baan! Geweldig! Zo kom je de winter wel door. Ik hoop dat je het er naar je zin zult hebben. Is Tweed verder een beetje leuk? Succes van de week!
Dikke knuf' Marjo

jjbongers@kpnmail.nl

Hallo, na enige tijd niets van ons te laten horen, hierbij weer een berichtje uit West-Friesland, ja ook daar zijn veel kassen gebouwd in de afgelopen periode. En wat voor mensen werken daarin. juist, het zijn poolse werkers die misschiem net als jij op zoek zijn naar een beetje geluk.
Ze zijn niet zo ver van huis als jij, maar toch zonder deze medewerkers zouden de bedrijven met de handen in het haar zitten als het gaat om de productie. Zo dat was even kort op jou verhalenlijn.
Het blijft altijd spannend om te lezen hoe het met je gaat, vooral het beetje onzekerheid bij je vorige adres, blijf ik nu wel of niet en kan ik een ander adres vinden, het is uiteindelijk toch gelukt en de winter kan komen.
Wij hebben begrepen dat de pizza voortaan ook bij jou te bestellen is, zal wel koud zijn wanneer die bezorgt wordt, even lachen.
Leuk dat je een baan hebt, geeft een stukje zekerheid voor de komende koude maanden.
Laat aan je nieuwe werkgever het liedje van Adre van Duin horen, even wachten, nog even wachten, PIZZA.
Is wel te zoeken op het internet, voor jou geen probleem.
Nog 14 dagen en dan komt Sinterklaas bij ons in het land, dus volop spanning bij de kleine kids.
Gaby, veel geluk in je nieuwe omgeving en ik blijf het zeggen, pas goed op je zelf en geniet daar waar het kan, veel werk plezier en tot schrijfs.
Gonnie en Jan.

Leo

Hoi Gaby ,
Dat gaat allemaal weer voorspoedig , leuk om te lezen .
Heb je wel aan een warme muts gedacht want volgens mij wordt het daar ook echt winter . Geef even je adres door , dat is misschien wel handig . En ik ben benieuwd naar de foto van hoe je die pizza in de lucht ronddraait .
Groetjes Leo .

berend en Stien

hallo pizzabakker
van harte gefeliciteerd met je baan wat fijn zeg en ik wilde dat hier ook zo"n kledingruil was ,geweldig.dus nu heb je een beetje rust.laat even weten wanner je zo"n beetje op skype bent, dan kunnen we elkaar ees zien en spreken
je moet van iedereen de groeten hebben
en van ons ook natuurlijk

Geertruida.

Hi,konijnenslachter het was zeker wel even wennen om hier aan te beginnen,maar ik dank als je eenmaal de slag te pakken hebt het wel mee valt. Ik hoop dat je daar een goede winter mag hebben,en als het helemaal niet meer bevalt kom je maar naar Stettler!!Kun je koeien melken is weer is wat anders. Heel veel groeten van mij en tot het volgende verhaal ik vind het geweldig om te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!